6. sınıf sosyal bilgiler dersinde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin girişimcilik düzeyine etkisi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Deveci, Handan
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Bayram, Hüseyin
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Sosyal Bilgiler dersi, öğrencilerin çok boyutlu yaşam koşullarına uygun bilgi beceri ve değerlerle donatılmasını amaçlamaktadır. Sosyal Bilgiler eğitiminde yararlanılan öğrenme yaklaşımlardan probleme dayalı öğrenme de öğrencilere günlük yaşama ilişkin problemler aracılığıyla beceriler kazandırmaya çalışmaktadır. Sosyal Bilgiler dersi ile probleme dayalı öğrenmenin öğrencilere kazandırmayı amaçladığı becerilerden biri, günümüz insanının gereksinim duyduğu girişimciliktir. Bu araştırmanın temel amacı, 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin girişimcilik düzeyine etkisini belirlemektir. Araştırmada gömülü karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Ağrı ilindeki bir devlet ortaokulunda öğrenim görmekte olan 6. sınıf öğrencileri ve söz konusu ortaokulda görev yapmakta olan Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeği, yarı yapılandırılmış görüşme formları, yapılandırılmamış gözlem, anekdot, araştırmacı günlüğü ve kontrol listeleri ile toplanmıştır. Araştırmanın istatistiksel verilerinin çözümlenmesinde bağımsız örneklemler için t testi ve karma model (split-plot) ANOVA, niteliksel verilerinin çözümlenmesinde ise tümevarımsal analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde uygulanan probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin girişimcilik düzeyi üzerinde deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı etki bıraktığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca araştırma katılımcılarının probleme dayalı öğrenmeyi öğrencilerin girişimcilik düzeyine katkı sağlayan bir yaklaşım olarak gördükleri belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına bağlı olarak öğrencilere girişimcilik kazandırmanın amaçlandığı Sosyal Bilgiler dersinde probleme dayalı öğrenmeden yararlanılabileceği önerilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26799Koleksiyonlar
- Doktora [8]