Freshman ELT students' oral communication strategies, foreign language speaking anxiety and perceived communication apprehension in oral communication skills course
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2021Author
Öztürk, Gökhan
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Akkuş, Şenay
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışma, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin Sözlü İletişim Becerileri dersinde yaşadığı yabancı dil konuşma kaygısı ve iletişim kaygısının seviyesini bulmayı ve kullandıkları sözlü iletişim stratejilerini ortaya koymayı amaçlamıştır. Buradan yola çıkarak bu çalışma kesitsel anket çalışması olarak dizayn edilmiş ve veriler üç anketin kullanıldığı nicel veri toplama yöntemiyle elde edilmiştir. Çalışmaya İngiliz Dili Eğitimi bölümünde okuyan 315 birinci sınıf öğrencisi katılmıştır ve elde edilen veriler betimsel ve çıkarımsal istatistik yöntemleriyle analiz edilmiştir. Analiz sonucunda öğrencilerin Sözlü İletişim Becerileri dersinde orta seviyede yabancı dil konuşma kaygısı ve iletişim kaygısı yaşadığı bulunmuş, ayrıca iletişim kaygısının yabancı dil konuşma kaygısını yordamadığı ortaya çıkmıştır. Sözlü iletişim stratejileri bazında öğrencilerin en sık sözsüz iletişim stratejilerini kullanırken en az mesajı terk etme stratejilerini kullandıkları tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra, yabancı dilde yaşanan konuşma kaygısının öğrencilerin tercih ettikleri sözlü iletişim stratejileri üzerinde anlamlı bir etkisi bulunamamıştır. Son olarak sözlü iletişim stratejilerinin alt boyutlarından olan mesajı terk etme ve İngilizce düşünme girişimi stratejilerinin yabancı dil konuşma kaygısı ile orta seviyede ilişkili olduğu ve bu stratejilerin yabancı dilde konuşma kaygısını belirli bir ölçüde yordadığı da elde edilen sonuçlar arasındadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]