Kırsaldaki matematik öğretmenlerinin öğretim programını uygulamada karşılaştıkları zorluklar ve çözüm yaklaşımları
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Erdoğan, Abdülkadir
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Özpınar, Fatma
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmanın amacı, kırsalda matematik öğretmenlerinin matematik dersi öğretim programını uygulamada karşılaştıkları zorlukları ve çözüm yaklaşımlarını incelemektir. Bu bağlamda öğretim programının; hedef, içerik, öğrenme-öğretme ve değerlendirme öğelerinin yanı sıra uzaktan eğitim sürecinde de karşılaşılan zorluklar ve çözüm yaklaşımları incelenmiştir. Araştırmanın katılımcıları, 2020-2021 eğitim öğretim yılında kırsalda görev yapan 20 ortaokul matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Öğretmen Görüşme Formu kullanılmıştır. Bireysel görüşmeler sonucunda elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuş ve analizler sonucunda ortaya çıkan 5 tema (aile faktörü, sosyo-kültürel çevre faktörü, eğitim sistemi-okul faktörü, ekonomik faktör, öğrenci faktörü) altında incelenmiştir. Uzaktan eğitim sürecinde yaşanan zorluklar ayrı alt temalar (aktif katılım, düzenli katılım, teknolojik aksaklıklar, derse katılım, zaman) ile değerlendirilmiştir. Bulgular doğrudan alıntılara yer verilerek özetlenmiş, ilgili literatür ile karşılaştırılarak tartışılmış ve öneriler sunulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre programı uygulama ile ilgili hemen her öğede önemli sorunlar tespit edilmiştir. En sorunlu öğenin içerik olduğu görülmüştür. İçerik öğesi bağlamında kazanımların eksik kalması, kazanımlara ayrılan zamanın yetersiz olması gibi ciddi zorlukların varlığı dikkat çekmiştir. Pandemide ise en fazla öğrencilerin derse katılımında zorluk yaşanmıştır. Bu süreçte öğrencilerin derse katılımı azalmış ve bu durum en başta kırsaldaki maddi yetersizliklere bağlanmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26842Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [41]