Lexical bundles in learner writing : an analysis of English argumentative essays of Turkish and Kazakhstani ELT students
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Durmuşoğlu Köse, Gül
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yörük, Madina
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Son dönem araştırmaları tekrarlanan çok kelimeli ifadelerin veya sözcük öbeklerinin etkin kullanımının yazılı ve sözlü akademik söylemin oluşturulmasında önemli rol aldığını göstermişlerdir. Bununla birlikte, literatürde ana dili İngilizce olan ve İngiliz dilini yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerinin sözcük öbeklerini kullanımı arasındaki yapısal ve işlevsel farklılıklardan bahseden birtakım çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmada ana dili Türkçe, Kazakça, Rusça olan İngilizce Öğretmenliği Bölümü üniversite öğrencileri ve ana dili İngilizce olan öğrencilerin yazdıkları tartışmacı metinlerdeki sözcük öbeği kullanımı incelenecektir. Bu çalışmanın bulguları, ana dili İngilizce olanların anadili olmayanlara göre sözcük öbeklerinin daha az kullandıkları doğrulandı. Yapısal sınıflandırma açısından sonuçlar isim cümlelerinin dört derlemin tamamında en sık rastlanan türden olduğunu gösterdi. Anadolu Üniversitesi öğrencileri ve anadili İngilizce olan öğrencileri ağırlıklı olarak gönderme ifadelerini kullandı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi ve Ablai Khan Üniversitesi öğrencileri en çok söylem düzenleyicileri tercih ettiler. Anadili İngilizce olan öğrencilerin işlevsel ve yapısal analizi, ana dili İngilizce olmayan öğrencilerle neredeyse benzer sonuçlar verdi. Bununla birlikte, istatistiksel analiz, anadili İngilizce olmayan öğrencilerin, anadili İngilizce olanlara kıyasla sözcük obeklerini daha sıklıkla kullandığını ortaya koydu.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26845Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]