dc.contributor.advisor | Eryılmaz Çevirgen, Ayşegül | |
dc.date.accessioned | 2022-09-29T10:29:06Z | |
dc.date.available | 2022-09-29T10:29:06Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/26867 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın amacı, ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin problem kurma becerilerini; yapılandırılmış, yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış problem kurma türlerine göre incelenmesidir. Yöntem olarak, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu Bilecik İlinde bulunan bir devlet okulunda 2019-2020 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 40 ortaokul beşinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler, problem kurma etkinlikleri, problem çözme testi ve 40 öğrencilerden başarı düzeyi yüksek ve orta olan öğrencilerle yapılan görüşmeden elde edilmiştir. Elde edilen veriler, literatür taramasından elde edilen değerlendirme durumları incelenerek, öğrenci cevapları analizi yapılarak kategorize edilmiştir. Bulgulardan elde edilen sonuçlara göre öğrenciler en fazla yarı yapılandırılmış problem kurma türüne ait etkinliklerde zorlanmıştır. Yapılandırılmış problem kurma etkinliklerinde problem metni açısından anlaşılır problem kurmuşlardır. Yapılandırılmamış problem kurma etkinliklerinde yazılan problemlerin hepsi çözülebilir olup problem metni açısından yapılandırılmış problem kurma etkinliklerinde oluşturulan problemlere göre daha fazla yazım yanlışı, anlatım bozuklukları vardır. İşlem konusunda sınırlandırılmayan etkinliklerde öğrencilerin tek işlemli problemlerde en çok kullandıkları işlem toplama işlemi ve çarpma işlemi olup birden fazla işlemli problemlerde en fazla toplama ile çıkarma, toplama ile çarpma işlemleri birlikte kullanılmıştır. Öğrencilerin, problem çözme puanları ile problem kurma etkinlik puanları paralellik göstermektedir. Problem kurma becerilerini geliştirmek için sınıf içi uygulamalara önem verilmeli, kurulan problemler sınıf içinde incelenmeli, çıkarma işlemi ve bölme işlemi ile ilgili problemlerdeki matematiksel ifadelere dikkat çekilmelidir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Problem Kurma | en_US |
dc.subject | Problem Çözme | en_US |
dc.subject | Dört İşlem | en_US |
dc.title | Beşinci sınıf öğrencilerinin doğal sayılarda dört işlem kullanmaya uygun problem kurma becerilerinin incelenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Atbiner, Esra | |