Okul öncesi eğitimde açık havada öğrenme deneyimlerine yönelik bir eylem araştırması : "Bahçe Çocuk'ta Öğreniyorum"
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Erbil Kaya, Özlem Melek
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Fidan, Özge
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Okul öncesi eğitim çağındaki çocuklar için doğa sınırsız keşifler barındırır. Günümüzde kapalı alanlarda geçirilen sürenin artması okul öncesi eğitimde çocukların açık hava ile buluşturmanın önemini arttırmaktadır. Araştırmacı olan öğretmen, okul öncesi eğitimde çocukların açık havada öğrenme deneyimlerini sağlamak için bahçe etkinliklerini daha verimli hale getirmek istemiştir. Eylem araştırması olarak desenlenen bu araştırma bağımsız resmi anaokulunda, 21 çocuk ve velileri ile gerçekleştirilmiştir. Açık havada öğrenme deneyimleri süreci çocuk, öğretmen ve veliler açısından incelenmiştir. Öğretmen deneyimini de ortaya koyabilmek için kolay ulaşılabilir durum örneklemesi seçilmiş, kendi sınıfıyla araştırmayı uygulamıştır. Çocuklarla olan veri toplama sürecinde mozaik yaklaşımdan faydalanılmıştır. Araştırmacı günlüğü, yarı yapılandırılmış görüşme, gözlem, video ve ses kayıtları veri toplama araçlarıdır. Veriler, eylem araştırması sürecinde eş zamanlı olarak analiz edildiği sistematik analitik analiz yaklaşımı ile çözümlenmiştir. "Bahçe Çocuk'ta Öğreniyorum" adlı uygulamada toplam 6 döngü (uygulama) gerçekleştirilmiştir. Uygulama bittiğinde velilerle bireysel görüşmeler yapılmıştır. Sonuç olarak, çocuklar bahçede olmaktan dolayı mutlu oldukları, bahçede sınırları olmayan geniş alanları tercih ettikleri; öğretmen açısından bahçe etkinliklerinin sistematik bir şekilde oluşturulup, düzenli olarak eğitim planlarında yer verilmesinin önemli olduğu; veliler açısından "Bahçe Çocuk'ta Öğreniyorum" uygulamasının çocuklarına ve kendilerine katkısı olsa da soğuk olmayan havalarda tercih edilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26869Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [2]