Türkiye'de okullara verilen isimlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Erişti, Bahadır
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Toprak, Kaan Kansu
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Türkiye'de okullara verilen isimlerin, okul kademesi, okul türü, okulun kamu okulu ya da özel okul olma durumu, okula ismin verildiği yıl ve okulun bağlı bulunduğu coğrafi bölge gibi değişkenlere dayalı olarak değerlendirilmesini amaçlayan bu araştırma, durum çalışması niteliğindedir. Araştırmanın kapsamını Türkiye'nin yedi coğrafi bölgesini temsilen amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenmiş yedi ilde bulunan toplam 7181 okul oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri MEBBİS veri tabanı ile il milli eğitim müdürlüklerinin ve okulların kurumsal web sayfalarının incelenmesi yoluyla toplanmış ve içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre Türkiye'de okullara verilen isimler içerisinde en büyük oranı kişi isimleri oluşturmaktadır. Kişilerin isimlerinin verildiği okulları oransal çokluk olarak yerel ve ulusal ölçekteki coğrafi yer, konum, bölge isimlerinin verildiği okullar izlemektedir. Okul türü, okul kademesi, okula ismin verilme tarihi, okulun kamu okulu ya da özel okul olma durumu gibi değişkenlere göre kimi farklılıklar göstermekle birlikte, araştırmada elde edilen diğer bulgulara göre; kişi isimleri ile coğrafi yer isimleri dışında kalan farklı kategoriler ve temalardan oluşan isimlendirme pratikleri, okulların isimlendirilmesi konusunda oldukça az sayıda tercih edilen isimlendirmelerdir. Ayrıca; kişi isimleri verilen kamu okulları ve özel okullarda hayırsever ve kurucu isimleri oransal olarak oldukça yüksek düzeyde tercih edilmişlerdir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26879Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]