Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAtik Kara, Derya
dc.date.accessioned2022-10-27T06:37:06Z
dc.date.available2022-10-27T06:37:06Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26890
dc.description.abstractBu araştırma öğretmenlik meslek değerlerine yönelik gerçekleştirilen etkinliklerin öğretmen adaylarının mesleki değerlere ilişkin farkındalıkları ve mesleğe yönelik tutumları üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlamıştır. Bu doğrultuda araştırma karma araştırma yöntem desenlerinden iç içe geçmiş desene göre düzenlenmiştir. Araştırmanın nicel boyutu zayıf deneysel ön test-son test modeline uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2019-2020 öğretim dönemi Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okulöncesi (55) ve Sınıf Öğretmenliği (70) programlarında Eğitime Giriş dersini alan birinci sınıf öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmanın nicel boyutunda ölçek ve anket kullanılırken nitel veriler için açık uçlu soru, yarı yapılandırılmış görüşme ve gözlem kullanılmıştır. Nicel verilere SPSS 11.5 programı ile nonparametrik t testleri uygulanırken nitel verilere Nvivo 11 programı ile tümevarımsal ve betimsel analiz uygulanmıştır. Araştırma sonucunda deney grubunda öğretmenlik meslek değerlerine yönelik gerçekleştirilen uygulamaların öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumları üzerinde pozitif yönde anlamlı bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Kontrol grubundaki öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumlarında bir değişim olmamıştır. Araştırma sonucunda deney grubundaki öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleki değerlerine ilişkin farkındalık kazandığı hem nitel hem nicel bulguların sonuçlarıyla desteklenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenlik Meslek Değerlerien_US
dc.subjectÖğretmen Eğitimien_US
dc.subjectDeğerler Eğitimien_US
dc.titleEğitime giriş dersinde öğretmenlik mesleki değerlerinin kazandırılmasına yönelik bir uygulamaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorBalık, Cemile


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster