Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYavuzsoy Köse, Nilüfer
dc.date.accessioned2022-10-27T06:50:10Z
dc.date.available2022-10-27T06:50:10Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26892
dc.description.abstractGeometri öğretiminde gelişen öğretim teknolojilerinden yararlanmak öğretimin kalitesini ve derinliğini arttırmaktadır. Bu teknolojiler arasında dinamik geometri yazılımları (DGY) diğer öğretim teknolojilerinin önüne geçmektedir. Bu nedenle DGY’lerin geometri derslerinde sistematik olarak kullanılması için yani entegre edilebilmesi için uygun geometri problemlerine ihtiyaç vardır. Gerçekçi matematik eğitimi (GME) anlayışına göre hazırlanan geometri problemleri DGY’lerin geometri derslerindeki etkisini olumlu bir şekilde arttırabilmektedir. Bu nedenle araştırmada GME’ye dayalı geometri öğretimini desteklemede DGY’nin öğretim sürecinde entegrasyonu nasıl gerçekleştirildiği incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden tasarım tabanlı araştırma olarak desenlenmiştir. Araştırma 2017-2019 yılları arasında pilot ve uygulama olmak üzere iki yılda, Eskişehir il merkezinde bulunan bir Anadolu lisesinde 9. Sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri ders gözlem- video kayıtları, araştırmacı öğretmen günlükleri, ders tasarım dokümanları ve tablet ekran görüntüleri kayıtları ile toplanmıştır. Toplanan veriler süreç içerisinde ders tasarımı mikro döngüleri ile ve süreç sonunda sınıf normları ile araştırma sorularını yanıtlayacak şekilde ele alınıp bütüncül şekilde analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular ders tasarımı bulguları ve sınıf normları bulguları olmak üzere iki temada sunulmuştur. Araştırma sonucunda geometri derslerinde GME problemlerinin DGY ortamında kullanılması için bir ders tasarım modeli ortaya çıkmıştır. Ayrıca araştırmada DGY ortamlarında ortaya çıkan altı yeni norm belirlenmiş ve bu normlar tekno-sosyomatematiksel norm olarak adlandırılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGeometri Öğretimien_US
dc.subjectTasarım Tabanlı Araştırmaen_US
dc.subjectGerçekçi Matematik Eğitimien_US
dc.subjectDinamik Geometri Yazılımlarıen_US
dc.subjectSınıf Normlarıen_US
dc.titleGeometri öğretimine teknolojinin entegrasyonu : ortaöğretim öğrencileri ile tasarım tabanlı bir araştırmaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÜnlüer, Emrah


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster