Using the automated writing evaluation system in efl context : the efficiency of the system and the views of the students and teachers
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2021Author
Kuru Gönen, S. İpek
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yıldız, Hilal
Metadata
Show full item recordAbstract
Öğretmenlerin iş yüklerini azaltmalarını ve öğrencilere anında geri bildirim sağlamalarını sağlamak için yazılanları puanlayan ve anında geri bildirim sağlayan otomatik yazma becerisi değerlendirme (OYBD) araçları kullanılmaktadır. Bu araçların potansiyelini ve sınırlamalarını daha iyi anlamak için, bu çalışmanın dört ana hedefi vardır: (1) OYBD puanlarını ile öğretmenlerin öğrencilerin yazdıklarına verdiği puanların korelasyonunu incelemek (2) hata azaltma üzerinde OYBD geri bildiriminin etkililiğini araştırmak (3) öğrencilerin ve (4) eğitmenlerin OYBD araçlarının kullanımı hakkındaki görüşlerini öğrenmek. Bu hedeflere ulaşmak için karma yöntem yaklaşımı benimsendi. Yedi öğretmenin puanları ile OYBD puanları arasındaki ilişkiyi keşfetmek için nicel analizler gerçekleştirildi. OYBD geri bildiriminin hata düzeltmedeki etkinliğini araştırmak için OYBD geri bildirimi alan deney grubu (n=18) ve öğretmen geri bildirimi alan kontrol grubunun (n=20) hatalarındaki değişimler incelenmiştir. Ayrıca öğrencilerin yazılı yansıtma raporları ve hem öğrencilerle hem de öğretmenler ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler sabit karşılaştırma yöntemi ile analiz edilmiştir. Sonuçlar OYBD puanları ile eğitmenlerin puanları arasında pozitif ve önemli bir korelasyon olduğunu gösterdi. Hem OYBD hem de öğretmen geri bildirimleri 11 kategoride hataları azaltmada etkiliyken, OYBD geri bildiriminin mekanik ve kullanım hatalarını azaltmada daha etkili olabileceği görüldü. Son olarak, küçük sınırlamaları olduğu ifade edilse de, katılımcıların OYBD kullanımına ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu ortaya çıktı.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]