Paydaş etkileşimi temelinde havalimanlarında sürdürülebilir yer hizmetleri misyonuna yönelik değer yaratma sürecinin analizi ve Kayseri havalimanında bir araştırma
Abstract
Havalimanı yer hizmetleri yönetimini geliştirmek için bir çerçeve yaklaşımı önerildiği bu çalışmada amaç paydaş etkileşimli değer yaratma sürecinin sürdürülebilir havalimanı yer hizmetleri misyonuna katkısını değerlendirmektir. Uçuşlara ilişkin gecikmeleri ve işletme maliyetlerini azaltmak için yer hizmetleri misyonu ile ilgili faaliyetlerve paydaşlar belirlenerek aralarında etkin koordinasyon ve etkileşim kurmaya yönelik olarak değer zinciri yaklaşımı ortaya konmuştur. Literatür taraması bu konuda herhangi bir çalışmanın gerçekleştirilmediğini göstermiştir. İlk olarak havalimanı yer hizmetleri işletmesinin paydaşları ve yer hizmetleri değer zinciri ortaya konmuştur. Akabinde literatür incelemelerinden faydalanarak ve uzman çalışma grubunun görüşleri ile geliştirilen görüşme formu kullanılarak Kayseri Havalimanı HAVAŞ Yer Hizmetleri İstasyonunda görevli yönetici seviyesindeki 20 katılımcıyla görüşme yapılmıştır. Katılımcılara işletmede gerçekleştirdikleri faaliyetler, paydaşlar, etkileşime girme şekilleri ve bu etkileşimler sonucunda sürdürülebilir yer hizmetleri misyonuna ilişkin değer yaratımının ne şekilde katkıda bulunduklarına ilişkin sorular sorulmuştur. Araştırma sonucunda yer hizmetleri misyonunda yer alan paydaşlar bütünsel bir biçimde ortaya konmuş ve havacılık yer hizmetleri değer zincirinde ayrıntılı bir anlayışla değerin yaratılması incelenmiştir. Çalışmada yer hizmetleri sektörüne ilişkin değer zincirinin paydaşlar olmadan sürdürülebilir misyonlarını gerçekleştirilemeyeceği yaklaşımını savunan kuramsal çerçeve esas alınarak paydaşlar, yer hizmetleri işletmesinin sürdürülebilir değer zinciriyle bütünleştirilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [35]