Ortaokul ve lise matematik öğretmenlerinin 5. sınıf ve 9. sınıf öğrencilerinin hazırbulunuşluk düzeyleri hakkında beklenti, gözlem ve görüşleri
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
Eryılmaz Çevirgen, Ayşegül
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Melemez, Mustafa
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Ortaokul matematik öğretmenlerinin öğrencilerinin ilkokul düzeyinde; lise matematik öğretmenlerinin de ortaokul düzeyinde aldıkları öğretimin niteliğine yönelik yorum ve eleştiri yapmaları sıklıkla karşılaşılan bir durumdur. Bu araştırmada 5. sınıf ve 9. sınıf öğretmenlerinin sınıflarına bir alt kademeden gelen öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyleri hakkında beklenti, görüş ve gözlemlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Katılımcı olan 5. sınıf ve 9. sınıf öğretmenlerinden alınan verilerin karşılaştırılmalı analizleri gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın katılımcıları Bilecik, Ankara ve Eskişehir illerinde görev yapan on adet 5. sınıf ve sekiz adet 9. sınıf matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmaya katılım gönüllülük esasına dayanmaktadır. Kolay erişilebilir amaçlı örneklem ile oluşan katılımcıların Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda en az beş yıllık matematik öğretmenliği deneyimleri bulunmasına dikkat edilmiştir. Temel nitel araştırma deseni kullanılarak gerçekleştirilen bu araştırmada, veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler kayıt altına alınarak çözümlemesi yapılmıştır. Çözümlemeler doküman analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda kademeler arası geçişte matematik özelinde hazırbulunuşluğu etkileyen başlıca nedenler derse karşı olumsuz tutum, alt kademeden getirilen bilgi eksikleri, ailenin sosyoekonomik düzeyi, yeni kademeye geçişte yapılan sınavlar, aynı sınıftaki öğrenciler arası yaş farkının bulunması öğretmenler tarafından belirtilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27044Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [41]