The use of quizlet in teaching vocabulary to 9th grade EFL students = 9. sınıf İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilere kelime öğretiminde quızlet uygulaması
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2022Author
Subaşı, Gonca
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Atalan, Esra
Metadata
Show full item recordAbstract
Son yıllarda, eğitim alanında dijital yerlilerin ihtiyaçlarını karşılamak için dijital ve çevrimiçi kelime kartları gibi çok sayıda yenilikçi araç ortaya çıkmıştır. Bu nedenle, bu çalışmada, dijital kelime kartı aracı Quizlet'in İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin kelime edinimi ve telaffuz gelişimi üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Ayrıca, Quizlet grubundaki 26 katılımcıyla yapılan yarı yapılandırılmış görüşme ile öğrencilerin Quizlet kullanım algısı araştırılmıştır. Çalışma biri Quizlet grubu (S=26), diğeri ise kontrol grubu (S=26) olan 9. sınıf öğrencilerinin sınıflarında yürütülmüştür. Veri toplamak için deneysel karma araştırma tasarımı uygulanmıştır. Test öncesi ve sonrası Laufer ve Goldstein (2004) ve Webb'den (2009) uyarlanmıştır. Testler Quizlet'in kelime öğrenimi ve telaffuz üzerindeki etkinliğini değerlendirmek için iki grupta uygulanmıştır. Bu araştırmanın bulguları, Quizlet grubu öğrencilerinin test öncesi ve sonrası puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Quizlet ve kontrol grubu karşılaştırıldığında, her iki grup da puanlarını farklı oranlarda arttırmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünün bulguları, Quizlet grubu öğrencilerinin kelimede gerekli yeri vurgulamada en az başarılı oldukları sonucuna varmıştır. Son olarak, görüşmelerin sonuçları katılımcıların yarısından fazlasının Quizlet'i kullanma görüşlerinin çoğunlukla olumlu olduğunu desteklemiştir. Çalışma, öğretmenlerin dijital yerliler olarak adlandırılan günümüz öğrencileri için dijital araçları öğrenme kaynağı olarak değerlendirmeleri ve denemeleri gerektiği sonucuna varmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]