Ebeveyn-çocuk-öğretmen etkileşimlerinin matematik eğitiminde ebeveyn katılımı bağlamında incelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
Yanık, H. Bahadır
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışmanın amacı ebeveyn-çocuk, çocuk-öğretmen ve ebeveyn-öğretmen arasındaki matematiğe yönelik iletişimin doğasını incelemektir. Olgu bilim olarak desenlenen çalışmada nitel veri toplama ve analiz yöntemleri kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizi içerik analizi yöntemiyle yapılmıştır. Çalışmadaki katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenmiş olup ortaokulda öğrenim gören 10 çocuk, 10 ebeveyn ve 9 matematik öğretmeni çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışmada ebeveynlerin matematik dersine yönelik en az iki veya daha fazla ebeveyn rolünü farklı seviyelerde üstlenebildikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuca göre ebeveynlerin profil 1, profil 2, profil 3 ve profil 4 olmak üzere 4 farklı profilde oldukları belirlenmiştir. Ebeveynlerin üstlendikleri çeşitli rollere göre ebeveyn-çocuk ve ebeveyn-öğretmen arasında olan matematik dersine yönelik iletişimin içeriğinin ve derinliğinin doğrudan etkilendiği sonucuna ulaşılmıştır. Pandemi süreci; ebeveynlerin matematik dersine yönelik üstlendikleri rollerin farklılaşmasına ve rolleri üstlenme düzeylerinin değişmesine sebep olmakla birlikte ebeveyn-çocuk-öğretmen arasındaki matematiğe yönelik iletişimleri doğrudan etkileyen bir faktör olarak belirlenmiştir. Çocuklar ile öğretmenler arasındaki matematiğe yönelik iletişimin ebeveynlerin üstlendikleri rollere göre şekillenmediği sonucuna ulaşılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27049Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [41]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Covid-19 pandemi sürecinde gelişimsel yetersizliği olan çocuğa sahip ebeveynlerin gereksinimleri ve psikolojik durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Serçe, Aslıcan (Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, 0-6 yaş aralığında gelişimsel yetersizliği olan çocuğa sahip ebeveynlerin aile gereksinimleri, ebeveyn öz yeterlikleri ve anne-baba tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma ... -
Okul öncesi dönem çocuğu olan annelerin çocuğu kabul red durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Nakış Yıldırım, Büşra; Tüfekci, Aysel (Anadolu Üniversitesi, 2021)Araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuğu olan annelerin çocuklarını kabul red durumlarını çeşitli demografik değişkenler (aylık hane gelir düzeyi, hane kişi sayısı, annenin; yaşı, öğrenimi, çalışma durumu, çocuğun; yaşı, ... -
Covid-19 pandemi sürecinde gelişimsel yetersizliği olan çocuğa sahip ebeveynlerin gereksinimleri ve psikolojik durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Serçe, Aslıcan (Anadolu Üniversitesi - Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, 0-6 yaş aralığında gelişimsel yetersizliği olan çocuğa sahip ebeveynlerin aile gereksinimleri, ebeveyn öz yeterlikleri ve anne-baba tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma ...