Sosyal bilgiler dersi değer eğitimi etkinliklerinde aile katılımı : Öğretmen görüşleri ve uygulamaları
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
Deveci, Handan
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Ballı, Merve Nur
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Sosyal Bilgiler dersinde çocuklara gerçek yaşamda kullanabilecekleri bilgi, beceri ve değerlerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu kazanıma uygun olarak derslerde kazandırılan bilgi, beceri ve değerler çocukların aileleri tarafından da desteklenmelidir. Aile yaşantısı içinde çocuğun öğrendiklerini sosyal yaşamına aktarabilmesi için Sosyal Bilgiler dersinde değer eğitiminde aile katılımının sağlanması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler dersi değer eğitimi etkinliklerinde aile katılımına ilişkin Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini ve uygulamalarını belirlemektir. Araştırma deseni olarak nitel araştırma desenlerinden temel yorumlayıcı nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Eskişehir iline bağlı ortaokullarda görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma verileri nitel veri analiz yöntemlerinden betimsel analiz yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenler değer eğitiminde aile katılımının önemli olduğunu fakat okullarda değer eğitimine aile katılımı sağlanmadığını ifade etmiştir. Değer eğitimine aile katılımını; uzaktan eğitim, ev etkinlikleri ödevi, araştırma-proje çalışmaları, iletişimi artırma, okulda etkinlik düzenleme, aileleri sınıfa davet etme, belirli gün ve haftalardan yararlanarak sağladıklarını belirtmişlerdir. Değer eğitimi etkinliklerine aile katılımı sağlama konusunda ailelere ve öğretmenlere birtakım görevler düştüğünü ifade etmişlerdir. Öğretmenler, okul-aile iş birliğinin yetersizliği, ailelerin eğitim düzeylerinin düşük olması, ailelerin ve öğretmenlerin bilgi eksikliği, iletişimsizlik, ailelerin vakit ayıramamaları, ailelerin isteksiz davranması, Sosyal Bilgiler ders saatinin az olması, akademik başarıya odaklanma, maddi imkânsızlıklar nedeniyle sorun yaşadıklarını belirtmiştir. Araştırma sonucunda, sonuçlara dayalı olarak uygulamaya ve araştırmaya yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27055Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans [4]