Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının dijital materyal tasarım deneyimlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi : bir karma yöntem araştırması
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
Kaya, Erdoğan
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Tıkman, Fatih
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Günümüzde değişen çağ koşullarına, gelişen teknolojiye uyum sağlamak önemli hale gelmiş ve söz konusu uyumun gerçekleşmesinde öğretmenin rolü artmıştır. Öğrencileri hayata hazırlayan her öğretmen gibi Sosyal bilgiler öğretmenlerinin de uyumun sağlanmasında ilgili donanıma sahip olması gerekmektedir. Öğretmenlerin lisans eğitimlerinden başlayarak sürecin içerisine dahil edilmeleri ilgili donanımlara sahip olmalarına yardımcı olabilir. Teknoloji ve Sosyal Bilgilerin bütünleşmesi sürecine geçişin sağlıklı olabilmesi için öğretmen adaylarının lisans eğitimleri sırasında dijital eğitim-öğretim materyallerinin kullanımına yönelik eğitim almaları önem arz etmektedir. Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının çevrimiçi dijital materyal geliştirme süreci deneyimlerini çeşitli değişkenler açısından değerlendirmeyi amaçlayan bu araştırmada gömülü karma yöntem kullanılmıştır. Çalışma grubunu, otuz Sosyal Bilgiler öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak ölçekler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve katılımcı günlüğü kullanılmıştır. Verilerin analizinde, İlişkili Örneklemler t Testi (Nicel) ve tümevarımsal (Nitel) analizden yararlanılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel verilerin karşılaştırılmasından elde edilen karma veriler değerlendirildiğinde, nitel verilerde ifade edilen ilgili deneyimlerin, nicel verilerde ulaşılan anlamlılık, orta ve geniş düzeyde etki büyüklüğünü desteklediği söylenebilir. Öğretmen adaylarının teknoloji entegrasyonlarının sağlanması için onlara dijital materyal geliştirme fırsatının verilmesi önerilmektedir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27076Koleksiyonlar
- Doktora [8]