Okullarda şiddet ve suç : Eskişehir örneği
Özet
Araştırmada temel olarak lise öğrencilerinin suç ve şiddet davranışlarına etki eden faktörler (okul, aile, arkadaş çevresi, sosyo-ekonomik durum, medya ve kitle iletişim araçları) üzerinde durulmuştur. Araştırma nicel bir araştırma olarak tasarlanmış bu amaçla hazırlanan anket formu kullanılmış ayrıca nicel yöntemin sınırlılıklarından korunmak amacıyla açık uçlu sorular ve mülakatlarla desteklenmiştir. Araştırma kapsamında 2012-2013 eğitim-öğretim yılı itibariyle Eskişehir?de ortaöğretim kurumlarında eğitimini sürdüren 565 öğrenciden veri toplanmıştır. Ayrıca araştırma kapsamındaki okulların yöneticileri ve rehberlik servisindeki öğretmenlerle görüşmeler yapılmıştır. Veriler SPSS 16.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiş Ki-Kare,Korelasyon, T-test ve ANOVA testi ile çözümlenmiştir. Bulgular medya şiddeti, akran grubunun olumsuz etkileri, okul ile düşük bağlar ya da eğitim ile ilgili sorunlar, okulda gerçekleşen aktiviteler katılmama ve boş zamanlarını verimli bir şekilde geçirmeme (boş zamanının büyük bir kısmını televizyon izleyerek veya oyun oynayarak geçirme) ve zayıf ebeveyn-çocuk iletişimi, zayıf ebeveyn kontrolü ve aile bağları gibi ailesel faktörlerin suç ve şiddet başta olmak üzere her türlü davranışının gelişimi üzerinde önemli etkilere sahip olduğunu ortaya koymuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/2712
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [54]