English tense and aspect constructions in the opinion essays of pre-intermediate level Turkish EFL students
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
Subaşı, Gonca
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Aktuğ Ekinci, Duygu
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
İngilizcedeki zaman-görünüş yapıları; taşıdığı dile özgü özellikleri, karmaşık yapısı, ve diller arası farklıklar gibi özelliklerinden dolayı ikinci dil olarak İngilizce öğrenenlerin karşılaştığı ana sorunlardan biridir (Bardovi-Harlig, 2000). İkinci dil öğrenme, o dilde zamanı ifade etmek için kullanılan çeşitli dil araçlarını kullanmayı da kapsar. Sözcüksel araçlar zaman zarflarını, edatları ve bağlaçları içerirken dilbilgisel araçlar fiilleri, zamanı ve görünüşü içerir. Genellikle zaman birden fazla araç ile ifade edilir ve ikinci/yabancı dil öğrenenler hedef dilde üretirken bu araçları uygun bir şekilde kullanmakta güçlük çekerler. Mevcut çalışma bir keşif çalışmasıdır ve Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce Hazırlık Programı'nda öğrenim gören alt-orta seviyede İngilizce bilen Türk öğrencilerin İngilizcedeki zaman-görünüş yapılarını yazılı metinlerde analiz etmeyi hedeflemiştir. Ardından, anadili İngilizce olan öğrencilerin yazılarındaki zaman-görünüş yapıları, iki derlem arasındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya çıkarmak maksadıyla incelenmiştir. Bulgular hem anadili İngilizce olan öğrencilerin hem de Türk öğrencilerin fikir yazılarında en çok şimdiki zaman fiillerini kullandıklarını ortaya çıkarmıştır. Derlem çalışmasındaki hata analizi, geçmiş zamanın basit görünüşünün en hatalı zaman kullanımına sahip olduğunu, şimdiki zamanın süreklilik görünüşünün ise en hatalı görünüş kullanımına sahip olduğunu ortaya çıkarmıştır. Mevcut çalışmanın sonuçlarına dayanarak, ikinci dil pedagojisinde dilbilgisi öğretimine ve daha özel olarak İngilizce'de "zaman" öğretimine yönelik yeni yaklaşımlara yer verilmesi önerilmektedir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27144Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [83]