Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHava, Hüseyin Tamer
dc.date.accessioned2023-08-04T10:55:24Z
dc.date.available2023-08-04T10:55:24Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationHava, T., H. (2022). Küresel ticarette bir eğilim olarak e-ticaret: Covid-19 pandemisi sürecinde e-ticaret ve uluslararası ticarete etkisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22 (2), 737-760.en_US
dc.identifier.issn2667-8583
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27247
dc.description.abstractİnsan yaşamının olmazsa olmazı haline gelen bilgisayar ve internet kullanımı, web tabanlı yeni pazarlar oluşturarak coğrafi sınırları ortadan kaldırmış ve e-ticaret olarak adlandırılan küresel bir ticaret şeklini ortaya çıkarmıştır. Bu ticaret şekli geleneksel ticarete göre sahip olduğu avantajlarıyla küreselleşmeye hız kazandırmıştır. Nitel olarak yapılan bu araştırmada, öncelikle bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimlerden genel olarak bahsedilmiştir. Öte yandan internette yaşanan gelişmeler ile küresel ticarette bir eğilim olarak e-ticaret konusu incelenmiş ve literatür taraması yapılmıştır. Çalışmanın asıl amacını oluşturan Covid-19 salgını öncesi ve sürecindeki e-ticaret eğilimlerinin ve bunun ihracat verilerine dayalı olarak uluslararası ticarete olan etkilerin incelendiği bölümde, seçili ülkeler ve dünya geneli için durum analiz edilerek ön değerlendirme niteliğinde sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır. E-ticaretin gündelik hayatımıza girmesiyle hem tüketicilerde hem de satıcılarda davranış değişikliği oluşmuştur. Günümüze gelindiğinde incelenen dönem içinde bu davranış değişikliği nedeniyle çevrimiçi pazarlarda alışverişe olan yönelim açıkça gözlemlenmiştir. E-ticaret olan bu eğilimin ortaya çıkan Covid-19 salgını sürecinde sıçrama gösterdiği görülmüştür. Ancak e-ticarette meydana gelen bu artış eğiliminin, salgının önlenmesine yönelik olarak alınan kısıtlama kararları ve tedbirler nedeniyle uluslararası ticarete pozitif olarak yansımadığı aksine gerileme meydana geldiği tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUluslararası Ticareten_US
dc.subjectİhracaten_US
dc.subjectE-Ticareten_US
dc.subjectBilgi ve İletişim Teknolojilerien_US
dc.titleKüresel ticarette bir eğilim olarak e-ticaret: Covid-19 pandemisi sürecinde e-ticaret ve uluslararası ticarete etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage737en_US
dc.identifier.endpage760en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster