Animasyon sinemada ölüm kavramı: Coco ve kötü kedi şerafettin animasyon filmleri üzerine bir analiz
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2023Yazar
Anadolu Üniversitesi
0000-0001-9893-1070
0000-0001-6669-4023
Taş Alicenap, Çiğdem
Pehlivan, Yiğit
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Taş Alicenap, Ç, Pehlivan, Y. (2023). Animasyon sinemada ölüm kavramı: Coco ve kötü kedi şerafettin animasyon filmleri üzerine bir analiz. Sanat ve Tasarım Dergisi, 24 100-118.Özet
Ölüm hayatımızın bir parçasıdır ve hayatımız ölümlü olduğumuz için anlam kazanmaktadır. Herkes için
aynı duyguları hissettiren bir kavram olmadığı için toplumlara ve kültürlere göre değişiklik göstermektedir.
Bir son olduğu kadar yeni bir başlangıç hatta ölümsüzlüğe atılan bir adım olarak da ifade edilmektedir.
Kültürlere bağlı olarak değişen değerler, ölüm kavramının farklı şekillerde ele alınmasına yol açmaktadır.
Ölüm kavramı, sanatın her alanında olduğu gibi sinema ve animasyon filmlerde de sıklıkla ele alınmaktadır.
Özellikle animasyon sinemanın teknik olanaklarının yaratım gücüne sağladığı sınırsızlık ile ölümün tasviri
çok farklı şekillerde kendini göstermektedir. Bu hem animasyon sinemanın hikâye ve karakter yapısına
zenginlik sağlamakta hem de Dehşet Yönetimi Kuramında belirtildiği gibi insanın kendisine stres yaratan
konularda başa çıkma mekanizmalarına da hizmet etmektedir. Bu çalışmada, ölüm kavramının animasyon
sinemada biçim ve içeriğe nasıl yansıtıldığı araştırılacaktır. Dünya’dan ve Türkiye’den seçilen iki animasyon
film, Meredith Cox’un çizgi filmlerde ölümün ele alınış biçimini incelemek için ortaya koyduğu beş başlık
(karakter durumu, ölüm tasviri, ölüm durumu, duygusal tepki ve nedensellik) altında ayrıntılı olarak
incelenmiştir.
Kaynak
Sanat ve Tasarım DergisiSayı
24Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27330Koleksiyonlar
- Sayı: 24 (2023) [22]