Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi öğrencilerinin işsizlik kaygısı ve girişimcilik eğilimi ilişkisinin incelenmesi
Citation
Ölçer Kimzan, F, Sönmez, H. (2023). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi öğrencilerinin işsizlik kaygısı ve girişimcilik eğilimi ilişkisinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 9 (1), 62-91.Abstract
Son zamanlarda sürekli ilerleme halinde olan sanayi ve hizmet sektörlerindeki teknolojik gelişmeler işsizliğin artmasına neden olmaktadır. Artan işsizlik, bireylerin gelirinde azalma, stres ve kaygı düzeylerinde olumsuz etkiye sebep olmaktadır. Yeterli donanım ve niteliğe sahip olan üniversite öğrencileri daha eğitim görürken dahi işsizlik kaygısı yaşamaya başlamaktadır. Ortaya çıkan işsizlik kaygısı da öğrencilerin girişimciliğe bakış açılarını etkilemektedir. Girişimcilik, öğrencilerin iş bulamama durumunda önem kazanan bir kavram olarak ortaya çıkmakta ve böylece iş bulamayan öğrencilerin girişimcilik eğilimi artış gösterebilmektedir. Bu bağlamda mevcut çalışmada, öğrencilerin işsizlik kaygısı ile planlanmış davranışlar teorisindeki değişkenlerin girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu amaçla Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında öğrenim gören aktif öğrenciler üzerinde araştırma yapılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre, davranışsal inançlar ile kişisel tutum, normatif inançlar ile subjektif normlar, kontrol inancı ile algılanan davranışsal kontrol, kişisel tutum ile girişimcilik eğilimi, subjektif normlar ile girişimcilik eğilimi, algılanan davranışsal kontrol ile girişimcilik eğilimi, işsizlik kaygısı alt boyutları ile girişimcilik eğilimi arasındaki ilişkiler istatistiksel olarak anlamlıdır. İşsizlik kaygısı ile iş deneyimi, cinsiyet, gelir ve medeni durum arasındaki ilişkilerin istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
9Issue
1Collections
- Cilt: 9 Sayı (1) [19]