Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKeleşoğlu, Serkan
dc.contributor.authorKartal, Metin
dc.contributor.authorKoçer, Ece
dc.date.accessioned2023-09-14T06:53:08Z
dc.date.available2023-09-14T06:53:08Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationKeleşoğlu, S, Kartal, M, Koçer, E. (2023). Pandemi sosyal bilgiler öğretimini nasıl vurdu?. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 9 (1), 118-149.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27350
dc.description.abstractSalgınla birlikte, öğretmenler acil uzaktan eğitime geçiş yapmış ve salgın süreci hem öğretimde hem de öğrenmede paradigma değişimini hızlandırmıştır. Bu araştırmada, ortaokul sosyal bilgiler öğretmenlerinin süreçte uzaktan eğitim ve yüz-yüze eğitime ilişkin fenomenlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma modeli olan çoklu durum çalışması olarak desenlenmiş ve veriler çevrim-içi olarak toplanmıştır. Çalışmada, harmanlanmış öğrenmenin etkililiği, yararları, yaşanılan sorunlar ve çözüm önerileri çerçevesinde incelenmiştir. Bulgulara göre, öğretmenlerin uzaktan öğretimdeki ihtiyaçları ilk olarak uzaktan öğretime yönelik eğitim alma, ikincisi ise teknolojik araç ve alt yapı oluşturulması olmuştur. Diğer bulgu ise teknolojik alt yapı eksikliği hem kamu hem de özel okullar süreçte hazırlıksız yakalmıştır. Bulgular arasında, kamu okullarında öğretmenlerden bazıları inisiyatif alarak öğretim programını uzaktan eğitime uyarlarken; özel okullarda böyle bir esnekliğin tanınmadığı görülmüştür. Son olarak, acil uzaktan eğitimi daha verimli kullanmak, sınıf yönetimininde karşılaşılacak sorunları en aza indirmek ve öğrenci katılımını sağlamak için öğretmenler çoğunlukla soru-cevap tekniğinin yanı sıra düz anlatımı tercih etmişlerdir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectHarmanlanmış Öğrenmeen_US
dc.subjectSosyal Bilgiler Öğretmenien_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectHybrid Learningen_US
dc.subjectSocial Studies Teachingen_US
dc.titlePandemi sosyal bilgiler öğretimini nasıl vurdu?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage118en_US
dc.identifier.endpage149en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster