Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2023-09-22T07:26:28Z
dc.date.available2023-09-22T07:26:28Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationÇöpgeven, N, S, Özkaya, H, Aydın, S. (2023). Açık ve uzaktan öğrenmede yapay zeka destekli oyunlaştırma. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 9 (1), 386-407.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27361
dc.description.abstractAçık ve uzaktan öğrenmede öğrenenler kendilerini yalnız hissettiklerinde veya yönlendirilmediklerinde motivasyonları düşebilir ve sistemden ayrılma eğilimi gösterebilirler. Bu nedenle öğrenenleri öğrenme süreçlerine dahil etmek ve motivasyonlarını artırmak için çevrimiçi öğrenme ortamlarına oyunlaştırma dahil edilebilir. Oyunlaştırma daha ilgi çekici ve etkileşimli bir öğrenme deneyimi sağlamaktadır. Öğrenenlerin akademik başarısının artması için daha etkileşimli ve motive edici bir öğrenme ortamı sunabilir. Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi tarafından geliştirilen Anadolum eKampüs’e entegre edilecek oyunlaştırma bileşenlerinin ve kullanılacak yapay zeka teknolojilerinin belirlenmesi amaçlanmaktır. Bu amaçla, öğrenenlerin öğrenme kaynaklarından verimli ve etkili bir şekilde yararlanmaları için uygun oyunlaştırma bileşenleri belirlenmiştir. Öğrenenlerin öğrenme süreçleri ve sistem içi etkileşimlerini takip edebilmek için hangi yapay zeka teknolojilerinin kullanılması gerektiğine dair çerçeve çizilmiştir. Bunun için Anadolum eKampüs’e ait geçmiş öğrenen loglarından yararlanılmıştır. Bileşenlerin belirlenmesi, entegre edilme süreci ve yapay zeka tekniklerinin belirlenmesi adımlarında veri ambarından faydalanılmıştır. Yapay zeka dahil edilerek oyunlaştırma ile öğrenenlere bireyselleştirilmiş geri bildirimlerin verilmesi ve bu kapsamda oyunlaştırma bileşenlerinin etkili bir şekilde kullanılmasına rehber olacağı düşünülmektedir. Anadolum eKampüs’te herhangi bir oyunlaştırma bileşeni bulunmaması önemli bir gerekçedir. Anadolum eKampüs için yapay zeka destekli oyunlaştırma bileşenlerinin belirlenmesi ve rehberlik etmesi bu çalışmanın özgün değerini oluşturmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Öğrenmeen_US
dc.subjectYapay Zekaen_US
dc.subjectOyunlaştırmaen_US
dc.titleAçık ve uzaktan öğrenmede yapay zeka destekli oyunlaştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2280-809Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3140-8522en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3014-1384en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage386en_US
dc.identifier.endpage407en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÇöpgeven, Nedime Selin
dc.contributor.institutionauthorÖzkaya, Hüseyin
dc.contributor.institutionauthorAydın, Sinan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster