Yazar "Anadolu Üniversitesi" için Cilt: 20 Sayı: 1 listeleme
-
Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi'nin bibliyometrik analizi
Anadolu Üniversitesi; Yılmazel, Özgür (Anadolu Üniversitesi, 2019)Ülkemizin en eski fakülte dergilerinden biri olan Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi (AUİİBFD) yayın hayatına 1965 yılında başlamış ve 2004 yılına kadar yayın hayatına devam etmiştir. 2004 ... -
Aşı kararsızlığı ve aşı reddi konusuna sosyal pazarlama bakış açısından çözüm önerileri
Kapusuz, Sevdenur (2019)çalışma, halk sağlığı üzerinde önemli bir tehdit oluşturma potansiyeli olan aşı kararsızlığı ve reddi konusuna odaklanmaktadır. 19. yy’dan günümüze değin güçlenerek sürmekte olan aşı reddi hareketi, Türkiye’de de giderek ... -
Aydınlanma rasyonalizminin neoklasik ekonomiye yansımaları
Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-0986-6439; Kaya, İsmail Tolga (Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışma rasyonalizm kavramını açıklamayı ve bunun neoklasik iktisada etkisini ortaya koymayı amaç edinmiştir. Kullanılan yöntemde öncelikle birincil kaynaklardan yararlanılmış, konu hakkında önemli bilgiler içeren ... -
Finansal raporlama kalitesini etkileyen faktörler ve finansal raporların kalitesinin ölçümüne ilişkin yaklaşımlar
Anadolu Üniversitesi; 0000-0001-9828-1872; 0000-0001-8483-0121; Önce, Saime; Çavuş, Gülşen (Anadolu Üniversitesi, 2019)Finansal raporlama kalitesi, çok boyutlu bir kavram olduğu için literatürde farklı bakış açılarıyla tanımlanmakta ve ölçülmektedir. Bu çalışmanın amacı, finansal raporlama kalitesini tanımlayarak, raporların kalitesini ... -
Makroekonomik değişkenlerle Borsa İstanbul Gayrimenkul Yatırım Ortaklıkları endeksi arasındaki ilişki
Anadolu Üniversitesi; 0000-0001-7031-1419; 0000-0003-2765-4082; Afşar, Aslı; Karpuz, Esra (Anadolu Üniversitesi, 2019)Çalışmanın temel amacı; Borsa İstanbul sektör endekslerinden olan BİST Gayrimenkul Yatırım Ortaklıkları Endeksi (XGMYO) ile seçilmiş makroekonomik değişkenler arasındaki ilişkinin analiz edilmesidir. Bu bağlamda, ... -
Yerli ve yabancı hızlı moda markası satın alma niyetinde etnosentrizm, materyalizm ve dış görünüş kaygısının etkisi
Öztay, Hilal (2019)Bu araştırmada tüketicilerin yerli ve yabancı hızlı moda markası satın alma niyetleri ile etnosentrizm, materyalizm ve dış görünüş kaygısı düzeyleri arasındaki ilişkiyi inceleyerek, tüketici yönlü bakış açısına derinlik ...