Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKalemkuş, Fatih
dc.contributor.authorBulut Özek, Müzeyyen
dc.date.accessioned2023-11-01T07:15:36Z
dc.date.available2023-11-01T07:15:36Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationKalemkuş, F, Bulut Özek, M. (2022). Kapsamlı 21. yüzyıl becerileri ölçeği: Geçerlilik ve güvenirlilik çalışması. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 12 (2), 359-388.en_US
dc.identifier.issn2146-4014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27555
dc.description.abstractBu araştırma, ortaokul öğrencileri için kapsamlı 21. yüzyıl becerileri ölçeği geliştirme amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 334 ortaokul öğrencisi (5, 6, 7 ve 8’inci sınıf) katılmıştır. Ölçeğin ilk aşamasında kuramsal çalışmalar ve uzman görüşleri dikkate alınarak 63 madde belirlenmiştir. Ölçeğin geçerliliğini belirlemek için açımlayıcı faktör analizinden ve madde ayırt edicilik gücü için t-testinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları sonucunda 9 faktör ve 62 maddelik ölçek geliştirilmiştir. Beşli Likert tipinde geliştirilen ölçeğin birinci faktörü “Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme” becerilerini, ikinci faktörü “Sosyal, Sorumluluk ve Uyum” becerilerini, üçüncü faktörü “iş birlikçi” becerilerini, dördüncü faktörü “Medya Okuryazarlığı” becerilerini, beşinci faktörü “Bilgi, İletişim ve Teknoloji Okuryazarlığı (BİT)” becerilerini, altıncı faktörü “Yaratıcılık ve Yenilikçilik ” becerilerini, yedinci faktörü “Girişimcilik ve Özyönetim” becerilerini, sekizinci faktörü “İletişim” becerilerini ve dokuzuncu faktörü “Liderlik” becerilerini ölçen maddelerden oluştuğu belirlenmiştir. Ölçeğin genel Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısı ,973 olarak belirlenmiştir. Ayrıca ölçeğin faktörlerinin Cronbach’s Alpha güvenirlik katsayısı sırasıyla Faktör1’in ,921, Faktör2’nin ,917, Faktör3’ün ,899, Faktör4’ün ,865, Faktör5’in ,850, Faktör6’nın ,687, Faktör7’nin ,674, Faktör8 ,667 ve Faktör9’un ,614 olduğu belirlenmiştir. Ölçek maddelerinin ayırt edicilik gücünü belirlemek için ise ölçek verilerinin ham puanları küçükten büyüğe sıralanarak oluşturulan alt grup %27 (90) ve üst grup %27’yi (90) maddelerin ayırt edicilik güçleri istatistiksel olarak anlamlı (p<.01) olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKapsamlı 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeğien_US
dc.subjectOrtaokulen_US
dc.subjectÖlçek Geliştirmeen_US
dc.subject21.Yüzyıl Becerilerien_US
dc.titleKapsamlı 21. yüzyıl becerileri ölçeği: Geçerlilik ve güvenirlilik çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage359en_US
dc.identifier.endpage388en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster