Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorŞahin, Feride
dc.contributor.authorŞaşmazören, Fatma
dc.date.accessioned2023-11-03T06:38:57Z
dc.date.available2023-11-03T06:38:57Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationŞahin, F, Şaşmazören, F. (2022). Farklı bilişsel stildeki fen bilgisi öğretmen adaylarının rehberli sorgulamanın uygulandığı laboratuvar uygulamalarına ilişkin görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 12 (2), 630-664.en_US
dc.identifier.issn2146-4014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27566
dc.description.abstractBu araştırmada farklı bilişsel stildeki fen bilgisi öğretmen adaylarının rehberli sorgulayıcı öğrenme yaklaşımı temelli laboratuvar uygulamalarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinde öğrenim gören altı fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Durum çalışması desenlerinden iç içe geçmiş tek durum deseninin kullanıldığı araştırmada öğretmen adayı görüşleri, uygulama sonrası yapılan odak grup görüşmesi ile belirlenmiştir. Farklı bilişsel stildeki öğretmen adaylarının rehberli sorgulayıcı öğrenme yaklaşımı temelli laboratuvar uygulamalarına ilişkin görüşlerine yönelik nitel veriler üzerinden içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adayları yapılan uygulamanın açık uçlu doğada olmasının, bilimsel düşünme alışkanlığı geliştirmeleri, olayları farklı bakış açısı ile görebilmeleri, deneylerin motivasyon arttırıcı ve eğlenceli olmasına katkı sağladığı görüşündedirler. Adaylar aynı zamanda deneylerde tümdengelim yoluyla akıl yürütme döngüsünün kullanımının döngünün içeriksel ve yapısal özelliklerinden dolayı katkı sağladığını da belirtmişlerdir. Öğretmen adaylarının hem deneylerin açık uçlu olması hem de deneylerde tümdengelim yoluyla akıl yürütme döngüsünün kullanımının deney öncesi ön bilgileri kontrol etme sürecine olan ciddi katkısına vurgu yaptıkları görülmektedir. Araştırmada öğretmen adaylarının rehberli sorgulayıcı öğrenme yaklaşımı temelli laboratuvar uygulamalarına ilişkin görüşlerine ek olarak ilgili alan yazın doğrultusunda alan bağımlı / alan bağımsız bilişsel stiller açısından rehberli sorgulayıcı öğrenme yaklaşımı temelli laboratuvar uygulamalarının kullanımına ilişkin öneriler de sunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlan Bağımlı/Alan Bağımsız Bilişsel Stilleren_US
dc.subjectLaboratuvaren_US
dc.subjectRehberli Sorgulamaen_US
dc.subjectTümdengelim Yoluyla Akıl Yürütmeen_US
dc.titleFarklı bilişsel stildeki fen bilgisi öğretmen adaylarının rehberli sorgulamanın uygulandığı laboratuvar uygulamalarına ilişkin görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage630en_US
dc.identifier.endpage664en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record