dc.contributor.author | Işık, Vahit Miraç | |
dc.date.accessioned | 2023-11-30T11:12:48Z | |
dc.date.available | 2023-11-30T11:12:48Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.citation | Işık, V, M, Ağlargöz, O. (2022). Çevrim içi insan kaynakları eğitimi ve geliştirmede bilinçli farkındalığın önemi. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23 (4), 1-18. | en_US |
dc.identifier.issn | 2687-184X | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/27685 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı çevrim içi insan kaynakları eğitimi ve geliştirmenin her zaman her yerde gerçekleştirilebilmesi düşüncesinin sorgulanmasıdır. Bu amaca ulaşmak için öz yeterlilik ile çevrim içi öğrenme motivasyonu arasındaki ilişki ve bilinçli farkındalığın bu ilişkideki aracılık etkisi analiz edilmiştir. İnsan kaynakları eğitim ve geliştirme faaliyetlerinde çevrim içi eğitim yöntemleri yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Çevrim içi eğitim yöntemlerinin en önemli üstünlüklerinden birisi eğitim sürecinin her zaman her yerde gerçekleştirilebilmesini olanaklı kılmasıdır. Fakat bu durum öğrenenler açısından her zaman geçerli olmayabilir. Nicel paradigma kapsamında yürütülen çalışmanın verileri telekomünikasyon perakendeciliği sektöründe çalışan 168 kişiden elde edilmiştir. Çalışma kapsamında yürütülen analizlerde öz yeterlilik ile çevrim içi öğrenme motivasyonu arasındaki pozitif yönlü ilişkide bilinçli farkındalığın (kısmi) aracılık etkisinin varlığı saptanmıştır. Bu durum bireyin yapabileceğine inanmış olması ve aynı zamanda çevrim içi öğrenme konusunda motive olmasına rağmen öğrenme sürecinin etkili olamayabileceği şeklinde yorumlanabilir. Örgütlerin eğitim ve geliştirme faaliyetlerini planlarken bilinçli farkındalığı dikkate almaları ve örgüt genelinde bilinçli farkındalığı yaygınlaştırmaya yönelik faaliyetler geliştirmeleri gerekmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilinçli Farkındalık | en_US |
dc.subject | Öz Yeterlilik | en_US |
dc.subject | Çevrim İçi Öğrenme Motivasyonu | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Geliştirme | en_US |
dc.subject | Mindfulness | en_US |
dc.subject | Self-Efficacy | en_US |
dc.subject | Online Learning Motivation | en_US |
dc.subject | Training And Development | en_US |
dc.title | Çevrim içi insan kaynakları eğitimi ve geliştirmede bilinçli farkındalığın önemi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-5523-4451 | en_US |
dc.identifier.volume | 23 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 18 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Ağlargöz, Ozan | |