Öğretmenlerin senkron uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunlara ilişkin çözüm önerileri
Künye
Bıyıklı, C, Özgür, A, O. (2021). Öğretmenlerin senkron uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunlara ilişkin çözüm önerileri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (1), 110-147.Özet
Bu çalışmanın amacı senkron (eş zamanlı) ders sürecini yaşayan öğretmenlerin görüşlerinden hareketle bu süreçte yaşanan problemlere çözüm önerileri geliştirmektir. Araştırmada nitel araştırma türlerinden fenomenoloji desen tercih edilmiştir. Araştırma, Ankara ili, Çankaya ilçesinde bulunan özel bir okulda 2019-2020 öğretim yılının ikinci döneminde yapılmıştır. Araştırmaya 84 öğretmen katılmıştır. Araştırmanın verileri üç açık uçlu sorunun olduğu bir formla çevrimiçi yollarla toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin senkron ders sürecinin verimli geçmesine ilişkin önerileri 9 kategori altında toplanmıştır. Bu kategoriler şu şekildedir; öğretim yöntem ve tekniklerinde değişiklik yapılmalı, öğrencilerle sağlıklı bir iletişim kurulmalı, öğrenci motivasyonunu arttırıcı etkinlikler yapılmalı, teknolojiyle ilgili problemler çözümlenmeli, öğrenme eksiklikleri takip edilmeli ve en kısa sürede giderilmeli, senkron ders planlaması ayrıntılı bir şekilde yapılmalı, velilerin üzerine düşen görevleri yapması sağlanmalı, öğretmenler okuldaki diğer çalışanlar ile işbirliği yapmalı, süreç değerlendirme esas alınmalıdır.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
7Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/28040Koleksiyonlar
- Cilt: 7 Sayı (1) [7]