Mutlu çevrimiçi okul
Künye
Fidan, M. (2021). Mutlu çevrimiçi okul. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 149-171.Özet
COVID-19 sırasında okulların aniden kapanması, birçok okulu bileşenlerinin mutluluğu konusunda belirsiz bıraktı. Bu çalışma, uzaktan öğretim gerçekleştirilen ilköğretim okullarında mutlu çevrimiçi okul olgusunu sorgulamaktadır. Bu çalışmanın amacı, mutlu çevrimiçi okulu öğrenci, veli ve öğretmen görüşleri doğrultusunda ortaya koymaktır. Bu nitel araştırma olgu bilim desenindedir. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan 56 öğrenci, 32 veli ve 17 öğretmen ile yarı-yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılarak veriler toplanmıştır. Görüşme soruları ilgili alan yazına dayalı olarak geliştirilmiş ve katılımcılardan derinlemesine bilgi toplamak için kullanılmıştır. Çalışma verileri içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına dayalı olarak, öğrenci, veli ve öğretmen mutluluklarının birleşiminde mutlu çevrimiçi okul açıklanmıştır. Öğrencilere göre mutlu çevrimiçi okul, eğlence, kolaylık, özgürlük ve esnekliktir. Velilere göre mutlu çevrimiçi okul, şeffaflık, sağlık, güvenlik, esneklik ve ekonomikliktir. Öğretmenlere göre mutlu çevrimiçi okul, sağlık, kolaylık, inovasyon ve zamandır. Mutlu çevrimiçi okul öğrenci, veli ve öğretmenler için öznel anlamlandırılmış gibi gözükse de, her bir bileşenin mutluluğu okulun toplam mutluluğuna katkı sunmaktadır.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
7Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/28049Koleksiyonlar
- Cilt: 7 Sayı (2) [9]