Okul öncesi dönemdeki 5-6 yaş çocuklarının görsel okuryazarlık durumlarının ve dijital öğrenme içeriklerinin incelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Anadolu Üniversitesi
0000-0002-8798-5986
0000-0003-2639-4987
Alpay, Nagihan
Okur, Muhammet Recep
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Alpay, N, Okur, M, R. (2021). Okul öncesi dönemdeki 5-6 yaş çocuklarının görsel okuryazarlık durumlarının ve dijital öğrenme içeriklerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (3), 1-34.Özet
2020 yılının başında yaşanan ve tüm dünyadaki eğitim-öğretim-öğrenme sürecini yeni bir dönüşüme sokan pandemi dönemi, açık ve uzaktan öğrenmenin eğitimdeki yerini ve önemini netleştirmiş; bilgi iletişim teknolojileri desteğiyle etkili, verimli, öğrenenin ilgi ve güdüsünü aktif tutacak öğrenme içerikleri oluşturma ihtiyacı artmıştır. Türkiye’de uzaktan öğretim sürecine okul öncesi eğitimin de dahil olmasıyla beraber bu dönem çocuklarının görsel okuryazarlık durumları ile öğretimde kullanılan dijital öğrenme içeriklerinin ilişkisinin incelenmesi önem kazanmıştır. 5-6 yaş çocukların dijital öğrenme içeriklerine gösterdikleri ilgi-güdü düzeylerinin analizi, okul öncesi uzaktan eğitimde başarının artırılması için gereklidir. Çalışmada, Eğitim Bilişim Ağı (EBA) üzerinden gerçekleştirilen okul öncesi öğretim sürecinde kullanılan altı farklı öğrenme içeriğinin (dijital kitap, eğitici çizgi film, konu anlatımlı video, doküman, etkileşimli içerik, ses dosyası) 5-6 yaş grubu çocukların ilgi-güdü düzeylerine etkisi incelenmiştir.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
7Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/28052Koleksiyonlar
- Cilt: 7 Sayı (3) [7]