Pandemi dönemi acil uzaktan eğitim uygulamalarında K12 düzeyinde öğrenme kayıplarının incelenmesi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2022Author
Anadolu Üniversitesi
0000-0002-8767-3165
0000-0003-2639-4987
Özgürden, Selma
Okur, Muhammet Recep
Metadata
Show full item recordCitation
Özgürden, S, Okur, M, R. (2022). Pandemi dönemi acil uzaktan eğitim uygulamalarında K12 düzeyinde öğrenme kayıplarının incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 8 (2), 36-54.Abstract
Dünya çapında milyonlarca öğrenciyi etkileyen Covid-19 un, eğitim-öğretim üzerinde olumsuz etkileri olduğu gözlemlenmiştir. Bu nedenle Covid-19 pandemisi süresince uygulanan acil uzaktan eğitimin K12 düzeyinde öğrenme kayıplarını incelemek ve yaşanan öğrenme kayıplarına çözüm aramak bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Böylece yapılan bu araştırma ile uzaktan eğitim sürecinin öğrenme üzerindeki olumlu etkilerini arttırmak hedeflenmiştir.
Bu hedef doğrultusunda öğrenme kayıplarını tespit etmek için nitel araştırma yöntemi olan case study deseninden yararlanılmıştır. Sınıf öğretmenleri ile yapılan görüşmelerde, pandemi dönemi K12 düzeyi acil uzaktan eğitim uygulamalarında daha çok sosyal öğrenme olmakla birlikte tüm dersler bazında kazanım eksikliği yaşandığı, teknoloji ve internet sorunu, ebeveyn desteğinin olmaması ve fiziksel uzaklığın öğrenme sürecini olumsuz etkilediği bulgular ile tespit edilmiştir. Ailelerin ve öğretmenlerin yaşanan öğrenme kaybının telafisi hususunda yapabilecekleri tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
8Issue
2Collections
- Cilt: 8 Sayı (2) [6]