Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydemir, İshak
dc.contributor.authorÜnal, Vehbi
dc.contributor.authorGönültaş, Miraç Burak
dc.contributor.authorÖngören, Bülent
dc.contributor.authorKuruçay, Nermin
dc.date.accessioned2024-03-19T08:01:37Z
dc.date.available2024-03-19T08:01:37Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationAydemir, İ, Ünal, V, Gönültaş, M, B, Öngören, B, Kuruçay, N. (2022). Covid-19 salgını sürecindeki uzaktan eğitim modeline yönelik sosyal hizmet öğrencilerinin görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 8 (2), 124-150.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28074
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Covid-19 Pandemi sürecinde başlatılan zorunlu uzaktan eğitim modelinin işleyişi, uygunluğu, etkililiği, verimliliği ve uygulama temelli bir meslek olan sosyal hizmet derslerinin bu şekilde sunulmasının uygunluğu konusunda sosyal hizmet öğrencilerinin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu çalışmada, genel tarama modeli esas alınmıştır. Çalışmaya 824 öğrenci katılım sağlamıştır. Covid-19 pandemisi nedeniyle katılımcılarla yüz yüze görüşme olanağı olmadığından e-anket yöntemi kullanılarak veriler toplanmıştır. Sosyal hizmet öğrencilerinin %77,5’i uzaktan eğitimin uygulamalı derslerinin etkili verilmesini olumsuz etkilediğini; %93,2’i örgün eğitimin uzaktan eğitim modelinden daha verimli olduğunu; %78,1’i uzaktan eğitimin yüz yüze eğitimin sağladığı olanakları sunamadığını; %80,6’sı uzaktan eğitimin uygulamalı dersleri öğrenmeyi kısıtladığını; %76,2’si uzaktan eğitimin yaşam stiline uygun bulmamakta; %92.3’ü uzaktan eğitimin öğrenciyi daha aktif hale getirmediğini; %74,8’i uzaktan eğitim ihtiyaç duyduğu eğitimler için uygun bir alternatif olarak görmediğini; %85’i eğitimimin en iyi şekilde gerçekleşmesi için yüz yüze etkileşimin gerekli olduğuna inanmakta; %28,2’i uzaktan eğitim gereksiz bulmakta, %50’si gerekli bulmakta; %41,7’si uzaktan eğitimi etkisiz bir eğitim modeli olarak görmekte, %21,8’i kararsız ve %36,4’ü ise etkili bir eğitim modeli olarak görmekte; %76,5’i uzaktan eğitim öğrencilerin sosyalleşme gereksinimlerini engellediğini; %75’i uzaktan eğitimde öğrencinin pasif kaldığını; %58,5’i uzaktan öğretimin gelecekte yüz yüze eğitimden daha çok tercih edileceğini düşünmemektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjectE-Sınaven_US
dc.subjectMesleki Uygulamaen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectYüz Yüze Eğitimen_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjectE-Sınaven_US
dc.subjectMesleki Uygulamaen_US
dc.titleCovid-19 salgını sürecindeki uzaktan eğitim modeline yönelik sosyal hizmet öğrencilerinin görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage124en_US
dc.identifier.endpage150en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster