Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGelibolu, Müzeyyen
dc.date.accessioned2024-04-18T06:51:14Z
dc.date.available2024-04-18T06:51:14Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationGelibolu, M. (2024). Tüketici-fenomen benlik imajı uyumunun satın alma niyetine etkisi: para-sosyal etkileşim ve güvenilirliğin sıralı aracılık rolü. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24 (1), 367-392.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28168
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, tüketicilerin gerçek benlik ve ideal benlikleri ile sosyal medya fenomenlerinin (SMF) imajı arasındaki uyumun satın alma niyetleri üzerindeki etkisini para-sosyal etkileşim ve güvenilirliğin sıralı aracılık etkisi vasıtasıyla incelemektir. Araştırma, nicel araştırma tekniği kullanılarak kolayda örnekleme yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 18 yaş ve üzeri olan 172 sosyal medya kullanıcısı oluşturmaktadır. Araştırma modeli kısmi en küçük kareler yapısal eşitlik modeli (PLS-SEM) ile analiz edilmiştir. Bulgular, para-sosyal etkileşimin ve güvenilirliğin benlik uyumu türlerinin satın alma niyeti üzerindeki etkisine sıralı aracılık ettiğini göstermiştir. Bununla birlikte, para-sosyal etkileşim ve güvenilirlik hem ideal benlik uyumu hem de gerçek benlik uyumu ile satın alma niyeti arasındaki ilişkiye sırasıyla aracılık etmektedir. Benlik uyumunun para-sosyal etkileşim üzerindeki etkisini araştıran çalışmalar bulunsa da bu etkinin altında yatan mekanizmayı araştıran ilk çalışmadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBenlik Uyumuen_US
dc.subjectFenomen Pazarlamaen_US
dc.subjectGüvenilirliken_US
dc.subjectSatın Alma Niyetien_US
dc.subjectPara Sosyal Etkileşimen_US
dc.titleTüketici-fenomen benlik imajı uyumunun satın alma niyetine etkisi: para-sosyal etkileşim ve güvenilirliğin sıralı aracılık rolüen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage367en_US
dc.identifier.endpage392en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster