Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOnursoy, Sibel
dc.contributor.authorKiraz, Ersel
dc.date.accessioned2024-04-29T07:00:34Z
dc.date.available2024-04-29T07:00:34Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28202
dc.description.abstract2000’li yılların ortalarında hayatımıza giren sosyal medya ve uzantıları ile birlikte kitle iletişimi farklı bir noktaya taşınmış, bu yeni sosyal alan yararlı olduğu kadar zararlı yönleriyle de tartışılmaya başlanmıştır. Kitle iletişim araçlarındaki bu hızlı değişim izler ve okur kitlenin tek bir kaynağa bağlı kalmadan enformasyona ulaşım açısından birçok yeni medya elemanını kullanabilme özgürlüğünü beraberinde getirmiştir. Yeni medya siyasi ya da coğrafi sınırları olmayan, milyonları aşan katılımcısı ve sosyal gruplarıyla yeni bir kamusal alanın kapılarını herkes için aralamıştır. Bu yeni kamusal alan, kitle iletişiminin saniyelere indiği bir çağın habercisi olurken, tek tık ile milyonlarca kişinin görebileceği bir paylaşımın etkilerinin neler olabileceği sorularını da beraberinde getirmektedir. Çalışma, bu anlamda bu alana ışık tutacak bilgileri barındırmanın yanı sıra özellikle kuşaklar arasında var olan ve gittikçe derinleşen dijital fetişizmi anlamlandırmaya çalışmaktadır. Gerçek dışı enformasyonun viral hale gelerek geçmişte olmadığı kadar etkili olabilmesi, pasiften aktife dönen izler kitle için oldukça olumsuz sonuçlar ortaya çıkarabilmektedir. Kullanıcıların çok basitçe ve az bir tecrübeyle oluşturabildikleri paylaşımlar manipülasyona açık hale gelerek en büyük enformasyon kaynağı sosyal medya olan Z kuşağı için özellikle araştırılması gereken bir alan haline gelmiştir. Araştırma ana yönleriyle Z kuşağının yalan içerikler karşısında vermiş oldukları tepkilere ya da tepkisizliklere odaklanarak kuşak üyelerinin bu içerikler karşısında aldıkları aktif ve pasif pozisyonları analiz etmektedir. Sosyal medya içerisinde yer almış yalan enformasyonların Z kuşağı üzerindeki etkilerini ortaya çıkarılmasının hedeflendiği çalışmanın ana omurgasını etki ve alımlama çalışmaları oluşturmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYalan Haberen_US
dc.subjectManipülasyonen_US
dc.subjectAlgı Yönetimien_US
dc.subjectZ Kuşağıen_US
dc.subjectBilişsel Çelişkien_US
dc.titleSosyal medyada yer alan manipülatif haber ve paylaşımların Z kuşağı üzerindeki etkilerien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basın ve Yayın Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster