Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜnlü, Sezen
dc.contributor.authorYavuz, Celil
dc.date.accessioned2024-05-13T07:13:21Z
dc.date.available2024-05-13T07:13:21Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28249
dc.description.abstractBu çalışma sosyal medyada sporcu markalaşması konusu üzerinedir. Amaç, sporcuların sosyal medya takipçilerinin (hedef kitlelerinin) istek ve beklentilerini çeşitli açılardan keşfetmektir. Çünkü sporcu markalaşması açısından hedef kitlelerin istek ve beklentileri, dikkate alınması gereken önemli bir bileşendir. Diğer bir ifadeyle sporcu markalaşması faaliyetleri, hedef kitlelerin istek ve beklentileri doğrultusunda gerçekleştirilmelidir. Bu açıdan bu çalışmada, hedef kitlelerin istek ve beklentileri noktasına eğilinmiş ve bu kapsamda, uygulayıcılar için yol gösterici nitelikte olan çeşitli bulgular elde edilmiştir. Çalışmanın deseni, keşfedici sıralı desendir. Bu doğrultuda nitel aşamada katılımcıların istek ve beklentilerinin neler olduğu tespit edilmiş ve ardından da bu istek ve beklentiler; cinsiyet, sosyal kuşak ve sosyal statü değişkenleri açısından karşılaştırılmıştır. Nicel aşamada ise katılımcıların, nitel aşamada tespit edilmiş olan istek ve beklentilere dair katılım düzeyleri ortaya çıkarılmıştır. Nicel aşamada ayrıca, katılımcıların her bir istek ve beklenti maddesine yönelik katılım düzeylerinin; cinsiyet, sosyal kuşak ve sosyal statü değişkenleri açısından değişip değişmediği de incelenmiştir. Bu nicel analizlerin amacı, nitel bulguları daha geniş kapsamda sınamak ve geliştirmektedir. Sonuç olarak ortaya çıkmış olan nicel bulgular, nitel bulguları büyük oranda desteklemiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSporcu Markalaşmasıen_US
dc.subjectSosyal Medyada Sporcu Markalaşmasıen_US
dc.subjectKişisel Markalaşmaen_US
dc.subjectVoleybolen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.titleSosyal medyada sporcu markalaşması : instagram takipçilerinin istek ve beklentilerini keşfetmeye yönelik bir karma yöntem araştırmasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster