Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKozak, Rıdvan
dc.contributor.authorCoşkuner, Mustafa
dc.date.accessioned2024-05-14T07:31:27Z
dc.date.available2024-05-14T07:31:27Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28257
dc.description.abstractTüketici davranışı literatüründe özellikle markalar için önemli birer kavram olan öz benlik uyumu, motivasyon, memnuniyet ve davranışsal niyet bu çalışmanın ana konusu olarak seçilmiştir. Çalışmanın amacına uygun olarak 2022 yılı Haziran ve Aralık ayları arasında Afyonkarahisar ili gazlıgöl bölgesinde yer alan tesisleri ziyaret eden yerli turistlere anket uygulanmış ve 384 veriye ulaşılmıştır. yüz yüze anket tekniği ve kolayda örnekleme yöntemi uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere açımlayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi, korelasyon testi, çoklu regresyon analizi ve bootstrap tekniği ile arabulucuk testi uygulanmıştır. Sonuçlara göre bağımlı değişken davranışsal niyet açımlayıcı faktör analizi sonucunda tek boyut olarak incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre motivasyonun memnuniyet üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu, öz benlik uyumunun ise alt boyutları özelinde bakılacak olursa, ideal öz benlik uyumu ve sosyal öz benlik uyumu alt boyutlarının memnuniyet üzerindeki etkileri anlamlı iken gerçek öz benlik ve ideal sosyal öz benlik uyumlarının memnuniyet üzerinde anlamlı etkilerinin olmadığı görülmektedir. Bağımlı değişken davranışsal niyet olduğunda ise memnuniyet ve motivasyonun etkisinin anlamlı olduğu fakat öz benlik uyumunun alt boyutlarından sadece ideal sosyal öz benlik uyumunun anlamlı etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Arabulucu rolüne ilişkin bulgularda ise hem motivasyon hem de öz benlik uyumunun memnuniyet değişkeni ile davranışsal niyet üzerinde yüksek derecede anlamlı etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMemnuniyeten_US
dc.subjectDavranışsal Niyeten_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectÖz Benlik Uyumuen_US
dc.titleMotivasyon ve öz benlik uyumunun davranışsal niyet üzerindeki etkisi, termal turistler üzerine uygulamaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster