Anadolu Üniversitesi öğrencilerinin medyaya yönelik algılarının değerlendirilmesi
Künye
Gündoğdu, H. G., Özer, Özer, M. E., Önsür, S. N., Şeker, S. (2024). "Anadolu Üniversitesi öğrencilerinin medyaya yönelik algılarının değerlendirilmesi". II. Bilsel Uluslararası Sur Bilimsel Araştırmalar Kongresi. Astana Yayınları, Diyarbakır, ss. 384-400.Özet
Sanayi devriminden bilgi toplumuna geçiş sürecinde bilgi önemli bir değişim sürecinden geçerek; toplumlar tarafından üretilmiş, işlenmiş ve tüketilmiştir. Bilgi toplumu, bilginin üretiminin merkezinde olduğu, bilgi sermayesi ve nitelikli insan kaynaklarının öne çıktığı, eğitimin giderek artan bir öneme sahip olduğu ve iletişim teknolojilerinin hızla geliştiği bir toplum modeli olarak nitelendirilmiştir. Bilginin yayılmasında önemli bir unsur olan medya, zamanla önemli bir dönüşüm yaşamıştır. Çoğunlukla kitap, dergi ve gazete gibi basılı yayın mecraları ile gelişen medya sonrasında dijitalleşmenin etkisiyle e-postalar, videolar, web siteleri, mobil uygulamalar, e-kitaplar ve sosyal medya platformları (podcastler vb.) gibi dijital medya uygulamalarına yönelmiştir. Bilgi ve iletişim teknolojileri ilerledikçe hem kamu da hem de özel sektörde dijitalleşmenin önem düzeyi artmaktadır. Bu doğrultuda güvenilir bilgiye doğrudan erişim hızlı bir şekilde yaygınlık kazanmaktadır.
Literatürdeki araştırmalar, gençlerin dijital ve yazılı medyayı kullanma eğilimlerinin, amaçlarına ve bilgi seviyelerine bağlı olarak çeşitli etkenlere göre değiştiğini ortaya koymuştur. Bu araştırma ise üniversite öğrencilerinin basılı medya ve dijital medyaya yönelik algılarını değerlendirmektedir. Araştırmanın odak noktası, Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) öğrencilerinin farklı amaçlar doğrultusunda yazılı ve dijital medya araçlarını ne ölçüde tercih ettiklerini ve bunları etkileyen faktörleri incelemektedir. Bu araştırma ilgili bölümlere göre öğrencilerin lisans eğitimlerine bağlı olarak en çok kullandıkları basılı ve dijital araçları ortaya koyması açısından özgündür. Araştırmada; Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, İşletme, İktisat, Maliye, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri olmak üzere İİBF’de öğrenim gören 500 öğrenciye anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda hipotezleri test etmek için istatistiksel analizler kullanılmıştır. Elde edilen bulgular literatür eşliğinde değerlendirilmekte, stratejik hedef ve öneriler ortaya konulmaktadır.