Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDağ, Nilgün
dc.date.accessioned2024-08-06T10:53:42Z
dc.date.available2024-08-06T10:53:42Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationDağ, N. (2020). Prekarizasyon bağlamında öğretmenlik. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 4 (4), 365-379.en_US
dc.identifier.issn2602-2249
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28516
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmenlik mesleğini prekarizasyon olgusu bağlamında incelemektir. Çalışma mevcut literatürün, fikirlerin ve bilgilerin taranmasına, özetlenmesine, değerlendirilmesine ve yorumlayıcı analizine dayanan bir eleştirel inceleme ve felsefî çözümleme denemesidir. “Prekarizasyon” ve “öğretmenlik”, çalışmanın ana tartışma izleğini oluşturan olgulardır. Prekarizasyon tam zamanlı, öngörülebilir, güvenceli ve istikrarlı geçim kaynaklarının erozyonu ile ilişkili genel bir güvensizlik durumunu imleyen; etkileri bakımından küresel, ulusal, toplumsal ve bireysel ölçekli sosyal, siyasal ve ekonomik temelli bir meseledir. Hemen her ülkede ticaretten sağlığa, basından eğitime kadar neredeyse her sektörde tesiri yüksek oranda hissedilen ve giderek de kötüleşen bir sorundur. Son birkaç on yıldaki makroekonomik değişiklikler, çalışma hayatındaki güvencesizliğe ve istikrarsızlığa karşı hiçbir mesleğin bağışık olmadığını göstermektedir. Dünya genelinde yaşanan küresel kriz ve ekonomik durgunluğun ortak etkisiyle zayıflayan uzun dönemli iş güvencesi, her meslek kadar öğretmenliği de tesiri altına almaktadır. Öğretmenlerin “koç” olarak konumlandırılmaları, suni performans ölçümleriyle standardize bir eğitim yapmak durumunda bırakılmaları, “öğretmensiz eğitim” ve “öğretmensiz sınıf”ların hızla çoğalması, atama bekleyen öğretmen sayısının artarak devam etmesi gibi çeşitli vesilelerle öğretmenlik mesleği bir yandan yeni bir anlam ve biçim kazanmakta bir yandan da güvencesizlikle karşı karşıya kalmaktadır. Toplumların yükselmesinde hayati bir role sahip olan, saygın bir toplumsal statüsü bulunan ve özel bir emek formu olarak nitelenen öğretmenlik, ne yazık ki prekarizasyon sürecinin mağduru bir meslek hâline gelmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenliken_US
dc.subjectGüvencesizliken_US
dc.subjectPrekarizasyonen_US
dc.subjectPrekaryaen_US
dc.titlePrekarizasyon bağlamında öğretmenliken_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage365en_US
dc.identifier.endpage379en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster