Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüven, Bülent
dc.contributor.authorKırat, Emel
dc.date.accessioned2024-08-15T11:04:27Z
dc.date.available2024-08-15T11:04:27Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationGüven, B, Kırat, E. (2021). Hayat bilgisi ve ilk okuma yazma derslerini konu alan doktora tezlerine yönelik bir inceleme. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 5 (3), 324-347.en_US
dc.identifier.issn2602-2249
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28539
dc.description.abstractOkul öncesi eğitimin ardından ilkokula geçişle birlikte tüm öğrencilerin öğretim sürecinde ilk kez karşılaştıkları hayat bilgisi ve ilk okuma yazma becerisinin ağırlıklı olduğu Türkçe derslerinin bireylere kazandırılması hedeflenen temel yaşam becerileri ve okula uyum süreçleri üzerinde doğrudan etkili olduğu açıkça söylenebilir. Her iki ders sahip oldukları misyonlar yönüyle programlarda yer aldıkları tarihten bugüne çok sayıda akademik çalışmaya konu olmuş, araştırmacıların üzerinde sıkça çalıştığı bir alan haline gelmiştir. Öyle ki ortaya konan birçok araştırma incelendiğinde program geliştirme uzmanlarına, uygulayıcı olan öğretmenlere önemli yardımlar sağlayabilmeyi amaçladıkları anlaşılmaktadır. Bu durumdan hareketle lisansüstü eğitim basamaklarından doktora düzeyinde anılan her iki derse yönelik gerçekleştirilen tez çalışmalarını temel araştırma boyutları yönüyle inceleyebilmek bu araştırmanın genel amacıdır. Nitel araştırma yöntemine uygun olarak doküman inceleme tekniği ile gerçekleştirilen araştırmada hayat bilgisi ve ilk okuma yazma dersleri konularında tamamlanmış YÖK Ulusal Tez Merkezi ve Proquest veri tabanında erişime açık bulunan doktora tezleri kapsama alınmıştır. Araştırmanın amaçlarına uygun şekilde belirlenen boyutlara bağlı olarak elde edilen araştırma verileri frekans ve yüzde değerleriyle sayısal hale getirilerek tablolar şeklinde sunulmuştur. Bulguların analizine dayalı olarak araştırma kapsamında incelenen doktora tezlerinin ağırlıklı şekilde beceri kazandırma, beceri düzeyinin belirlenmesi, kullanılan yöntem – tekniğin etkililiğinin sınanması gibi amaçlarla gerçekleştirildiği, araştırmacıların tercih ettikleri araştırma yöntemi yönüyle yüksek oranda karma yöntem ve bu yönteme bağlı desenlere yöneldikleri belirlenmiştir. Gerçekleştirilen deneysel desen ve eylem araştırmalarında ağırlıklı olarak akademik başarı düzeyinin artışı yönünde sonuçlara ulaşıldığı da ayrıca gözlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHayat Bilgisi Dersien_US
dc.subjectİlk Okuma Yazma Öğretimien_US
dc.subjectLisansüstü Eğitimen_US
dc.titleHayat bilgisi ve ilk okuma yazma derslerini konu alan doktora tezlerine yönelik bir incelemeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage324en_US
dc.identifier.endpage347en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster