Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHazar, Ramle Gül
dc.contributor.authorYılmaz, Arif
dc.date.accessioned2024-08-15T11:05:04Z
dc.date.available2024-08-15T11:05:04Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationHazar, G, R, Yılmaz, A. (2022). Erken çocukluk eğitiminde mesleki gelişim ve dokümantasyonu: öğretmen portfolyosu. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 6 (1), 56-77.en_US
dc.identifier.issn2602-2249
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28543
dc.description.abstractEğitim kalitesine ilişkin beklentileri karşılamada öğretmen mesleki gelişiminin önemi dikkate alındığında, öğretmen mesleki gelişiminin etkililiğine ilişkin yaklaşımların ve gelişimi destekleyecek araçların irdelenmesinin gerekli olduğu düşünülmektedir. Erken çocukluk eğitiminde mesleki gelişim, öğretmenlerin çocuk gelişimi bilgisi, çocuklar ve ebeveynlerle etkili iletişim kurma gibi alana özgü yeterlilikleri geliştirmelerini gerektirir. Erken çocukluk eğitiminin kalitesi, eğitimcilerinin mesleki yeterliliklerini geliştirmek üzere etkili mesleki gelişim çalışmaları gerçekleştirmelerine bağlıdır. Alanyazın geleneksel mesleki gelişim çalışmalarını etkililikten uzak olarak değerlendirirken, öğretmenlerin ihtiyaçlarına hitap eden ve sınıflarında değişikliklere yol açacak etkili mesleki gelişim çalışmalarının niteliklerine odaklanmıştır. Bu doğrultuda, etkili mesleki gelişim çalışmalarının araştırma temelli olması, öğrenen çıktılarına odaklanması, iş birliği fırsatları sunması, okul temelli uygulamalar içermesi, öğretmenlerin karar verme süreçlerine dahil olması, kişiye ve bağlama özgü içeriğe sahip olması ve yetişkin eğitimi prensiplerine dayanması gerektiği belirtilmektedir. Etkili mesleki gelişim çalışmaları, öğretmenlerin üstbilişsel bilgi geliştirmelerini destekler ve kendi mesleki ilerlemelerine ilişkin sorumluluk almalarını sağlayarak onları aktif bir rolde konumlandırır. Öğretmen portfolyosu, etkili mesleki gelişimin belirtilen boyutlarına zemin oluşturan bir mesleki gelişim aracı olarak karşımıza çıkmaktadır ve mesleki gelişim sürecini tanımlama ve yönetme, öğretimi geliştirme, performans değerlendirmesi, eylem araştırmaları yürütme ve mesleki yeterlikleri karşılama düzeyini gösterme için olanaklar sunar. Erken çocukluk eğitimcilerinin kendi mesleki gelişimlerinde aktif bir rol almalarını destekleyecek etkili bir araç olarak öğretmen portfolyosu geliştirmeleri, mesleki mesleki yeterliliklerini güçlendirecektir. Bu çalışmanın amacı, erken çocukluk eğitiminde öğretmen mesleki gelişimini, etkili mesleki gelişim bağlamında ele almak ve bir mesleki gelişim aracı olarak öğretmen portfolyosunu incelemektir. Bu çalışma, ilgili alanyazına başvurularak ve öğretmen mesleki gelişimi ile dokümantasyonuna ilişkin alanyazın ve bu konuda yapılan çalışmalar taranarak derleme türünde hazırlanmıştır. Bu derleme çalışmasında, erken çocukluk eğitiminde öğretmen mesleki gelişimi için etkili mesleki gelişim ilkeleri incelenmiş, söz konusu ilkeler doğrultusunda mesleki gelişim aracı olarak öğretmen portfolyosunun rolü değerlendirilmiştir. Ayrıca erken çocukluk eğitimcileri için öğretmen portfolyosu geliştirme süreci ile hizmet öncesi ve hizmet içi mesleki gelişimde kullanımı açıklanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErken Çocukluk Eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen Mesleki Gelişimien_US
dc.subjectÖğretmen Portfolyosuen_US
dc.titleErken çocukluk eğitiminde mesleki gelişim ve dokümantasyonu: öğretmen portfolyosuen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage56en_US
dc.identifier.endpage77en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster