Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlkın Şahin, Senar
dc.date.accessioned2024-08-16T13:46:34Z
dc.date.available2024-08-16T13:46:34Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationAlkın Şahin, S. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin düşünmeyi destekleme davranışlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 6 (2), 167-187.en_US
dc.identifier.issn2602-2249
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28553
dc.description.abstractBu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin kendi algılarına göre düşünmeyi destekleme davranışlarını ne düzeyde gösterdiklerinin belirlenmesi ve bunun bazı değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmada, 190 okul öncesi öğretmenine ulaşılmış, uç değerlerin ayıklanması sonucunda analizler 157 öğretmenin yanıtları ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler “Düşünmeyi Destekleyen Öğretmen Davranışları Ölçeği – Okul Öncesi Öğretmeni Formu” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler hesaplanmış, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, okul öncesi öğretmenlerinin düşünmeyi destekleme davranışlarını yüksek düzeyde göstermekle birlikte, görece kendilerini en yetersiz gördükleri boyutun Dökümantasyon Aracılığıyla Yansıtma olduğu dikkat çekmektedir. Okul öncesi öğretmenlerinin düşünmeyi destekleme davranışları, “sınıftaki öğrenci sayısına” ve “sınıfta yardımcı personel olma durumuna” göre anlamlı farklılık göstermemiştir. Öğretmenlerin düşünmeyi destekleme davranışları, “düşünme becerileri ile ilgili eğitim alma”, “Regio Emilia/High Scope vb. programlara ilişkin eğitim alma” ve “sınıfta öğrenci başına yeterli alan olma” değişkenlerine göre Dökümantasyon Aracılığıyla Yansıtma boyutunda anlamlı farklılık göstermiştir. “Görev yapılan kurum türüne” göre yapılan karşılaştırmalar ise alt boyutlarda ve toplam puanda anlamlı farklılaşmanın olduğunu göstermiştir. Araştırmada sonuçlara bağlı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesi Öğretmenlerien_US
dc.subjectDüşünmeyi Destekleme Davranışlarıen_US
dc.subjectÜst Düzey Soru Sormaen_US
dc.subjectDökümantasyon Aracılığıyla Yansıtmaen_US
dc.subjectÖzgür/Esnek Öğrenme Ortamları Sunmaen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin düşünmeyi destekleme davranışlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage167en_US
dc.identifier.endpage187en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster