Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkoğlan Kozak, Meryem
dc.contributor.authorAyazlar, Gökhan
dc.date.accessioned2015-04-29T14:40:11Z
dc.date.available2015-04-29T14:40:11Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/2865
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 248417en_US
dc.description.abstractOtel İşletmelerinde önbüro bölümü dikey organizasyon yapısı içerisinde yer alsa bile kurduğu yatay ilişkiler ve açıkça tanımlanabilen alt işlemler yardımıyla, süreç yaklaşımı içerisinde incelenebilir bir yapıya sahiptir. Bu çalışmada; süreç kavramı ve süreç yaklaşımı değerlendirildikten sonra önbüro bölümündeki çeşitli işlemler ve faaliyetler süreç yaklaşımı çerçevesinde incelenmiştir. Çalışmanın son bölümünde, Marmaris bölgesinde faaliyet gösteren bir otel işletmesi önbüro bölümünde yapılan bir uygulamaya yer verilmiştir. Uygulama yapılan otel işletmesi önbüro bölümü faaliyetlerinin incelenmesi, değerlendirilmesi süreçlerin oluşturulması aşamasında, uygulama yöntemi olarak iş akış şemalarından yararlanılmıştır. Uygulama yöntemi olarak iş akış şemalarının tercih edilmesinde; süreç girdi-çıktı ilişkisi içerisinde süreç akışının açıkça görülmesi ve hangi süreçlerin hangi işleri içerdikleri, iş sırası ve işin kolaylıkla gözlemlenebilmesi gibi üstünlükler tercih nedenlerini oluşturmuştur. Önerilen iş akış şemalarının yardımıyla geliştirilen yeni süreç yaklaşımlı düzenleme çerçevesinde, önbürodaki faaliyetler; rezervasyon, varış, konaklama ve çıkış olarak dört alt süreç şeklinde yeniden düzenlenmiştir. Bu düzenleme ile, yatay yapılanma, iş düzeninde bütünlük sağlanması, çalışanlara daha fazla yetki ve sorumluluk verilmesi amaçlanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖnbüro yönetimien_US
dc.subjectOtel yönetimien_US
dc.subjectYeniden süreçleme (Yönetim)en_US
dc.titleOtel işletmeleri önbüro bölümü yönetiminde süreç yaklaşımının süreç iyileştirmede kullanılması üzerine bir uygulama çalışmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 170 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster