Otel işletmelerinin yiyecek-içecek hizmetlerinde dış kaynak kullanımı (outsourcing) : hizmet kalitesine yönelik yönetici ve müşteri algılamalarının Antalya örneği ile değerlendirilmesi
Abstract
Günümüzde, farklı ürün ve hizmetlerin tüketicilerin beğenisine sunulması, varolan ürün ve hizmetlere yeni özelliklerin eklenmesi, gittikçe zorlaşan rekabet koşulları, eğitimli işsiz sayısındaki artış ve artan maliyetler işletmelerin yönetim anlayışlarını önemli ölçüde etkilemektedir. Bu koşullar, işletmelerin yeni birtakım uygulamalara yönelmelerine neden olmuştur. Bu uygulamalardan bir tanesi dış kaynak kullanımıdır. Dış kaynak kullanımı işletmeleri esnek bir yapıya kavuşturarak amaçlarına ulaşmalarına yardımcı bir araç olmaktadır. Hizmet endüstrisi içinde yer alan otel işletmelerinin yiyecek-içecek departmanlarında dış kaynak kullanımına gittikleri görülmektedir. Böylece, hızlı, kaliteli ve düşük maliyetli hizmet üretmek istemektedirler. Ancak, otel işletmelerinin yiyecek-içecek departmanında dış kaynak kullanımının sunulan hizmet kalitesinin algılanmasını ne yönde etkilediği önemli bir konudur. Bu amaçla, araştırmada yiyecek-içecek hizmetlerinde dış kaynak kullanımının hizmetin kalite düzeyine yönelik etkileri, yöneticiler ve müşterilerin algılamalarının karşılaştırılmasıyla ortaya koyulmuştur. Araştırma sonucunda, ilgili literatüre ve sektöre katkı yapılması hedeflenmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [105]