Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlp, Neşe
dc.date.accessioned2024-10-14T06:38:49Z
dc.date.available2024-10-14T06:38:49Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationAlp, N. (2024). 1960’ların teknolojisi ve 2001: A Space Odyssey filminin mimarlık üzerindeki etkisi. Sanat ve Tasarım Dergisi, 14 (1), 274-295.en_US
dc.identifier.issn2146-9056
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28744
dc.description.abstractHızla gelişen teknolojik ilerlemeler ve sanatsal ifadelerin kavşağında, 1968 yılında S. Kubrick tarafından yönetilen ve A. C Clarke’ın etkileyici anlatısı “The Sentinel”ın sinematik bir uyarlaması olarak sunulan “2001: A Space Odyssey,” derinlemesine insan evrimi, teknolojik ilerleme ve yapay zeka gibi alanları keşfeden özgün bir bilim kurgu filmidir. Film, çığır açan görsel yenilikler ve fütüristik mekan ve yaşam tasvirleri üzerine kurulmuştur. Makalede, bilgisayar destekli tasarım (CAD), bilgisayar destekli üretim (CAM), kinetik mimarlık ve yapay zeka (AI) alanlarındaki gelişmelerle, aynı dönemde üretilen bu bilim kurgu filmi, bu alanlar üzerinden incelenmektedir. İncelemelerle 2001: A Space Odyssey” filmiyle fütüristik temaların ve teknolojik öngörülerin çağdaş mimari ve ilgili teknolojilerle nasıl etkileşime girdiğinin ve filmin günümüzde görünen mimari etkilerinin ortaya koyulması amaçlanmaktadır. Dolayısıyla, filmin çağdaş mimari üzerindeki potansiyel etkileri ve yansımaları ele alınmaktadır. Ayrıca benzer konuları barındıran ve sonraki yıllarda vizyona giren filmler örneklenmektedir. Kuram, görselleştirme ve modellemeler sürekli birbirlerinden beslenirler. Filmler, bilim ve sanatın entegrasyonuyla geleceğe vizyoner katkılar yapmanın yollarını da göstermektedir. Bu perspektiften film incelendiğinde filmin yüksek teknoloji ile üretilen birçok mimari yapı tasarımı, inşaat veya donanımı için bir ilham kaynağı olabildiği görülmektedir. Sonuç olarak, sinemanın bilimden ilham alan anlatılarıyla bugüne ve geleceğe vizyoner katkılar yapabileceğine işaret edilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject2001: A Space Odysseyen_US
dc.subjectBilgisayar Destekli Çizim Teknolojileri (CAD)en_US
dc.subjectMimari Üretim Teknolojileri (CAM)en_US
dc.subjectKinetik Mimarien_US
dc.subjectYapay Zekaen_US
dc.title1960’ların teknolojisi ve 2001: A Space Odyssey filminin mimarlık üzerindeki etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage274en_US
dc.identifier.endpage295en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster