Youtube gezi kanallarındaki videoların bireylerin kendi ülkelerine dair algılarına etkisinin self-oryantalizm bağlamında incelenmesi
Citation
Kılıç, B, Kaya, S, Saç, H. (2024). Youtube gezi kanallarındaki videoların bireylerin kendi ülkelerine dair algılarına etkisinin self-oryantalizm bağlamında incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24 (3), 1337-1358.Abstract
YouTube platformu üzerinden yayın yapan gezi kanalları, kullanıcıların videoya konu edilen ülke hakkında fikir edinmelerine katkı sağlamaktadır. Bu çalışma, Batı ülkelerini konu alan gezi videolarının Türkiye'deki kullanıcıların kendi ülkelerine karşı bakış açılarını nasıl etkilediğini incelemektedir. Bu amaçla YouTube’da gezi içerikleri yayınlayan kanallardan en çok abonesi bulunan üç tanesi incelenmiştir. Çalışmaya veri kümesi oluşturmak amacıyla örneklem olarak belirlenen kanallardaki içeriklerin yorumları MAXQDA programı yardımıyla toplanmıştır. Bu kanalların her birinde bulunan Batı ülkelerini konu alan ve en çok izlenen üç videoya yapılan yorumlar içerik analizi ve söylem analizi ile analiz edilmiştir. YouTube gezi kanalları içeriklerinin kullanıcıların ülkelerine dair self-oryantalist görüşlerini açığa çıkarmasına alan tanıdığı görülmüştür. Çalışma sonucunda video içeriklerinde ekonomik, kültürel, hukuki, coğrafi konum, demografik ve genel temalarına ayrılabilecek self-oryantalist yorumların olduğu tespit edilmiştir.
Source
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
24Issue
3Collections
- Cilt: 24 Sayı: 3 [25]