Öğretmenlerin ders materyali hazırlamada interneti kullanma durumları
Özet
Bu çalışma, ilköğretim ve ortaöğretimde çalışan öğretmenlerin dersleri için materyal hazırlarken İnternet'i kullanma durumlarını saptamayı amaçlayan tarama türünde bir çalışmadır. Araştırmaya Kütahya ve Tavşanlı ilçesinde görev yapan 226 öğretmen katılmıştır. Katılımcılara araştırmacı tarafından geliştirilen toplam 57 sorudan oluşan Materyal Hazırlamada İnternet Kullanım Anketi uygulanmıştır. Bu araştırma öğretmenlerin derslerinde kullanmak amacıyla materyal hazırlarken ne tür İnternet sitelerinden, hangi sıklıkta yaralandıkları ve bu İnternet sitelerinden aldıkları verileri nasıl kullandıklarını belirlemek. Öğretmenlerin, cinsiyetleri, çalıştıkları eğitim kademesi, mesleki kıdemleri, öğrenim düzeyleri, bilgisayarı kullanmada kendilerini yetkin hissetmeleri ve İnternet'i kullanmada kendilerini yetkin hissetmeleri değişkenleri ile ders materyali hazırlamada kullandıkları İnternet kaynakları ve ders materyali hazırlamada kullandıkları İnternet kaynaklarından aldıkları bilgileri kullanım şekilleri arasında ilişki aranmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen Materyal Hazırlamada Anketi ile toplanmış ve SPSS 10.0 for Windows programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen veriler araştırmacı tarafından yorumlanmıştır. Öğretmenlerin ders materyali hazırlamada İnternet'i kullanım durumlarına ilişkin yapılan bu araştırma kapsamında, öğretmenlerin İnternet'i dersleri için materyal hazırlama amacıyla kullanmaları ve İnternet'i hem bir iletişim teknolojisi olarak hem de akademik gelişimlerine katkı sağlayacak bir araç olarak etkin kullanmaları sağlanmalıdır. Bu nedenle olanaklar dahilinde öğretmenlere seminerler ve kurslar verilerek İnternet teknolojisinin kullanımı özendirilmelidir. Öğretmen ve öğretmen adaylarının yeni teknolojilere entegrasyonu sağlanmalıdır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3083
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [30]