Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇilenti, Kamuran
dc.contributor.authorYaşar, Şefik
dc.date.accessioned2010-06-11T17:34:21Z
dc.date.available2010-06-11T17:34:21Z
dc.date.issued1988
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3147
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 12277en_US
dc.description.abstractBu araştırma, programlı öğretim yönteminin öğrencinin yabancı dil başarısı üzerindeki etkisini ortaya koymak amacıyla İngilizce öğrenen öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 28'i deney, 28'i kontrol grubunda olmak üzere toplam 56 öğrenci katılmıştır. Araştırma sürecince deney grubunda programlı materyalle, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemle öğretim yapılmıştır. Her iki gruba öğretimden önce öntest, öğretimden sonra da sontest uygulanmıştır. Gruplara ilişkin veriler sağlandıktan sonra t testi kullanılarak verilerin analizi gerçekleştirilmiştir. Yapılan analiz sonucunda, yabancı dilde sözcüklerin öğretilmesinde programlı öğretim yönteminin geleneksel yöntemden daha etkili olduğu, dilbilgisi becerisinin kazandırılması ve genel dil başarısının sağlanmasında ise yöntemler arasında anlamlı bir fark olmadığı ortaya çıkmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dilien_US
dc.subjectDil ve dilleren_US
dc.subjectProgramlı öğretimen_US
dc.titleYabancı dil öğretiminde programlı öğretim uygulamasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 163 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster