Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKonrot, Ahmet
dc.contributor.authorGökcan, Melek
dc.date.accessioned2016-05-23T15:34:51Z
dc.date.available2016-05-23T15:34:51Z
dc.date.issued1987
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3162
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 6170en_US
dc.description.abstractAraştırmanın genel amacı, işitme engelli bireyin anne-babasının kendilerine verilen aile eğitiminden beklentileri yönünde fayda sağlayıp sağlamadığını ortaya çıkarmaktır. Bunun için, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi, İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Merkezi'ne (İÇEM) gündüzlü devam eden öğrencilerin aileleri arasından yansız olarak seçilen 32 anne ve 32 baba olmak üzere toplam 64 denek, araştırmanın örneklen kümesini oluşturmuştur. Çalışmada deneklerin aile eğitimi öncesindeki ve sonrasındaki beklentileri arasındaki farklılığı göstermek için bir anket hazırlanmıştır. Anketin hazırlanıp geliştirilmesinde öncelikle araştırmacının aile eğitimi uygulamaları sırasındaki deneyinlerinden ve hizmet içi eğitim seminerlerinden edinilen bilgilerden faydalanılmıştır. Bu anket iki kısımdan oluşmuştur. Anne-babaların, işitme cihazından, kendilerine ve çocuklarına verilen eğitimden, eğitimci ve çevreden, çocuklarının dil gelişiminden beklentilerindeki farklılığı ortaya koyarken, hazırlanan anketin sorularını oluşturmak için; - Her bir amaç tek tek ele alınıp, bununla ilgili en az 6, ençok 24 yargı cümlesi hazırlanmıştır. - Bu cümleler tekrar gözden geçirilerek, uzman bir kişiye danışılmış, gereksiz görülen cümleler çıkartılarak, cümle sayısı 50 ile sınırlandırımıştır. - Ailelere bir ön test uygulanmamıştır. - Bu 50 yargı cümlesi, anketin birinci kısmını oluşturmuş ve ailelerden bunları cevaplandırırken şimdiki bilgilerine dayanmaları istenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşitme özürlü çocuklaren_US
dc.subjectYetişkin eğitimien_US
dc.subjectAnababa ve çocuklaren_US
dc.titleAile eğitiminin işitme engelli çocukların ailelerinin beklentileri üzerine etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 95 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster