Öğrenci merkezli öğretim (saynergoji) yöntemiyle geleneksel öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisi : uygulamalı bir araştırma
Abstract
Bu araştırma ile eğitim süreci içinde (başarıyı doğrudan etkilediği bilinen öğretim yöntemlerinden) öğrenci katılımlı (saynergoji) öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisi deneysel olarak ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada, karşılaştırmayı temel alan gerçek deneme modellerinden, öntest-sontest kontrol gruplu deneme modeli uygulanmıştır. Araştırmanın örnekleminin seçilmesi ve grupların oluşturulması kademeli şans yöntemi uygulanarak sistematik yolla belirlenmiştir. Uygulama sonucu elde edilen verilere dayanılarak şu sonuç elde edilmiştir; öğrenci katılımlı öğretim yapılan deney grubu, geleneksel öğretim yapılan kontrol grubundan daha başarılı olduğu ortaya çıkmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]