Servis alanında turizm sektörü insangücü talebi ile turizm meslek yüksekokulları eğitimi karşılaştırılması
Abstract
Günümüzde nitelikli 'ara insan gücü' eğitiminin gereği ve önemi üzerinde durulmaktadır. Çünkü gelişmemizin en önlemli sorunlarından biri nitelikli insan gücünün yetiştirilmesi ve bu gücün değerlendirilmesidir. Türkiye'de otel işletmelerinin dünya standartlarına getirilmiş bulunan faaliyetleri için talep ettiği becerikli ve bilgili işgücünün yetiştirilmesi, hangi vasıftaki insanın ele alınıp, işin gerektirdiği yetenekleri kazandırmak için neleri, ne boyutta kazandırmak gereğini saptamakta önemli bir çalışma alanı oluşturmaktadır. Bir başka deyişle ifade edecek, olursak, öğretimin bir diğer sulesi olan bilgi ve beceri, ağırlıklarının da saptanması gerekmektedir. Bu nedenle sistemin temel sorunlarından biri olan nitelikli insangücü yetersizliğini aşabilmek için; mevcut önlisans düzeyindeki eğitim kurumlarının turizm ve otelcilik programlarındaki, servis dersinin Uluslararası Çalışma Bürosu (ILO)'nun belirlediği servis elemanına ilişkin iş ve gücü tanımlamaları doğrultusunda düzenlenip düzenlenmediğinin değerlendirilmesi bu çalışmanın sorunu oluşturmuştur. Bu amaçla yapılan çalışma dört temel bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde; turizm ve turizm sektörünün tanıtımı, konaklama sektörünün yapısı ve özellikleri, turizm eğitimi ve mevcut turizm eğitim kurumlarınca ilişkin görüşlerinden oluşan kısa kurumsal açıklamalar yer almıştır. İkinci bölümde çalışmanın yöntemine ilişkin bilgiler, üçüncü bölümde ise; servis elemanlarının görev ve sorumluluklarına, önlisans eğitim kurumlarının turizm ve otelcilik ders programları ve Uluslararası Çalışma Bürosunun servis elemanına ilişkin iş ve görev tanımlamaları ile, turizm ve otelcilik ders programlarında yer alan servis dersinin karşılaştırılmasından oluşan bir çizelge yer almaktadır. Dördüncü bölümde, araştırma konusunda ilişkin öneriler ve yargı yer almaktadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]